انعقاد تفاهم‌ همکاری جهاددانشگاهی و کارگروه ساماندهی مد و لباس/ تاکید بر مواجهه فرهنگی با مسئله پوشش
کد خبر: 3767557
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

انعقاد تفاهم‌ همکاری جهاددانشگاهی و کارگروه ساماندهی مد و لباس/ تاکید بر مواجهه فرهنگی با مسئله پوشش

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک با محور مد و لباس ایرانی ـ اسلامی امضا کردند.

به گزارش ایکنا؛ حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس امروز سه‌شنبه ششم آذرماه با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از این سازمان و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

پس از این بازدید، طی نشستی مشترک عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دو نهاد را امضا کردند.

مد و لباس موضوع فرهنگی است؛ با موضوع فرهنگی باید فرهنگی برخورد کرد

عیسی علیزاده در این مراسم گفت: بالاخره جامعه باید به این نکته برسد که بحث مد و لباس یک موضوع فرهنگی است و با موضوع فرهنگی باید به صورت فرهنگی برخورد کرد.

رشیدی، رئیس جهاد دانشگاهی هنر نیز به ارتباط خوب این واحد دانشگاهی با کارگروه ساماندهی مد و لباس اشاره و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد هنر دو جشنواره دانشجویی در حوزه مد و لباس دارد که دبیر کارگروه در هر دو جشنواره با ما همکاری دارد و از گذشته زمینه‌های همکاری ما مطرح بوده و امضای این تفاهم‌نامه اتفاق مبارکی است که به گسترش همکاری‌ها خواهد انجامید.

زهرا کامیاب، معاون مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی با اشاره به برگزاری «هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه کوثر» گفت: از تمام واحدهایی که پتانسیل کار در این زمینه را دارند، برای همکاری دعوت شده‌است.

الهام زایجانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر نیز طی سخنانی اظهار امیدواری کرد با تفاهم‌نامه منعقده در بحث مناظره دانشجویی و افکارسنجی در حوزه مد و لباس از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده شود.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز با تأکید بر جایگاه مهم مد و لباس به عنوان بخش مهمی از سبک زندگی، گفت: با توجه به گستردگی جهاد دانشگاهی می‌توانیم از این توانمندی‌ها در حوزه مد و لباس استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دوره تک‌‌محوری و خودمحوری به پایان رسیده و باید با همکاری به نتایج مورد نظر رسید. اکنون مد و لباس به عنوان محصول مهم صنایع فرهنگی تعریف می‌شود و محصولی است که می‌تواند جامعه را به سمت اهداف فرهنگی سوق دهد و یا بین آنها فاصله ایجاد کند.

مد و لباس ایرانی ـ اسلامی محور همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و کارگروه ساماندهی مد و لباس

قبادی اظهار کرد: ما به مد و لباس به عنوان یک صنعت صرف نگاه نمی‌کنیم، بلکه نگاه ما هنر ـ صنعت مد و لباس است و با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی پژوهشکده‌های متعددی دارد، می‌تواند در بحث بازاریابی جهانی و شناخت روش‌ها و ارائه پیشنهادها به صاحبان سرمایه در حوزه مد و لباس کمک کند و رویکرد جهانی به فعالیت‌های ما بدهد.

وی تصریح کرد: از نظر محتوای حرفه‌ای و طراحان توانمند، اکنون دست ما پر است، اما از نظر اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح دانش طراحان در ارتباط‌گیری با رسانه‌ها باید از توانایی جهاد استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا؛ بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده همکاری و مشارکت در زمینه توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری در زمینه مد و لباس اسلامی ـ ایرانی و بهره‌‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود با توجه به اهداف و مخاطبان طرفین تعهد شد.

تعهدات کارگروه ساماندهی مد و لباس: طراحی سرفصل‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مشترک با جهاد، همکاری در برگزاری مراسم، مسابقات و جشنواره‌های مشترک، مشارکت در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مورد توافق، بهره‌گیری از اساتید جهاد دانشگاهی در داوری جشنواره‌های تخصصی مد و لباس، تسریع در صدور مجوز رویدادهای مد و لباس که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، اعطای شناسه شیما و مالکیت معنوی به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات جهاد دانشگاهی مرتبط با حوزه مد و لباس و ... را متعهد شد.

تعهدات جهاد دانشگاهی: همکاری در برگزاری مراسم، مسابقات و جشنواره‌های مشترک، همکاری و راه‌‌اندازی هیئت‌ اندیشه ورز(اتاق فکر) و گفتمان‌سازی فرهنگی، استفاده از شبکه‌های اطلاع رسانی الکترونیک و مکتوب جهاد دانشگاهی برای انعکاس اخبار کارگروه، برگزاری مناظره‌های دانشجویی در زمینه مد و لباس، عفاف و حجاب و همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ملی و یا بین‌المللی به همراه برگزاری آزمون و صدور گواهینامه عاملیت جهاد دانشگاهی واحد هنر و ... را متعهد شد.

انتهای پیام

captcha