برگزاری سمینار «قرآن، روسری و مسائل بحث‌برانگیز» در آلمان
کد خبر: 3763352
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

برگزاری سمینار «قرآن، روسری و مسائل بحث‌برانگیز» در آلمان

گروه بین‌الملل ـ سمینار «قرآن، روسری و مسائل بحث‌برانگیز» هشتم آذرماه سال جاری در مرکز فرهنگی شهر «تسله» در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این سمینار به همت ‌وزارت امور خانواده،‌ سالمندان، ‌زنان و جوانان آلمان و در راستای برنامه «زندگی بر پایه دموکراسی» هشتم آذرماه (29 نوامبر 2018) برگزار می‌شود.

در این سمینار، «یانیک فینهوس»، اسلام‌شناس آلمانی درباره نگرش جامعه آلمان و اروپا به اسلام سخنرانی خواهد کرد. در بروشوری که برای سمینار طراحی شده، آمده است:« همه در مورد اسلام سخن می‌گویند، اما ما چقدر درباره واقعیت‌های این دین می‌دانیم؟ و چرا این دین برای ما اینقدر مهم است که درباره آن مدام صحبت می‌کنیم؟»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ از آنجا که در جامعه آلمان تنها در مورد تعداد محدودی از مسائل مربوط به مسلمانان مانند حجاب، عادت‌های غذایی در مهدکودک‌ها و مدارس، ساختن مساجد و ارتباط با مسلمانان سخن گفته می‌شود، «یانیک فینهوس»، محقق علوم اسلامی در این سمینار، درباره اینکه بحث‌های اجتماعی باید چگونه باشند، از چه اشتباهاتی باید اجتناب کرد و اینکه جامعه آلمان در آینده می‌خواهد چه جایگاهی داشته باشد، توضیح می‌دهد.

یانیک فینهوس به عنوان سخنران، مدرس و مشاور در حوزه اسلام، مهاجرت و گفتمان اجتماعی کار می‌کند. او در زمینه برنامه‌ریزی برای آموز‌ش‌های بینا‌فرهنگی و تحصیلات تکمیلی نیز فعالیت دارد. فینهوس در سال 2011 انجمنی را برای ارتباط و تبادل نظر با مردم شمال آفریقا تأسیس کرد. او همچنین در حال حاضر در مرکز فرهنگی تسله، نمایشگاهی گروهی در مورد نژادپرستی و اسلام‌هراسی برگزار کرده است. بازدید از این نمایشگاه و شرکت در سمینار برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha