تولید 18 فیلم تلویزیونی و 31 سریال با موضوع انقلاب اسلامی
کد خبر: 3763170
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
دارابی تشریح کرد:

تولید 18 فیلم تلویزیونی و 31 سریال با موضوع انقلاب اسلامی

گروه هنر ــ رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما ويژه برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی را تشريح و اظهار کرد: 31 سریال با موضوع انقلاب اسلامی تولید شده است.

سیما با برنامه‌هایش تلاش بدخواهان انقلاب را در چهل سالگی این رویداد تحصین برانگیز رقم خواهد زد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛  نشست خبری علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه، 21 آبان‌ماه، در ساختمان اداری این سازمان برگزار شد.

دارابی در آغاز سخنان خود گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 نقطه عطفی در تاریخ ایران به شمار می‌رود چرا که پایه‌های 2500 سال سلطنت در این تاریخ فرو ریخت و نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. حکومتی که مشروعیت خود را از اسلام و مقبولیت خود را از رأی مردم به دست آورده است.

وی افزود: روایت صادقانه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی وظیفه سترگ بر دوش همه اهالی فرهنگ و رسانه است در این بین صدا و سیما به عنوان رسانه ملی مسئولیتی سنگین‌تر دارد، این امر سبب شد ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معاونت امور استان‌ها و همه مراکز استانی شکل بگیرد و اقدامات گسترده‌ای را از نیمه دوم سال  1395 تدارک ببیند. باز شمار مهمترین اقدامات صورت گرفته در این باره عبارتند از؛ بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معاونت امور استان‌ها و کلیه مراکز از نیمه دوم سال 1395، برگزاری نشست‌های تخصصی و هم اندیشی برنامه‌های چهل سالگی انقلاب در مراکز استان‌ها با حضور بیش از هزار نفر از مدیران و ایجاد بخش ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و یکمین جشنواره مراکز استان‌ها.

دارابی مهم‌ترین اقداماتی که در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها انجام شده را اینگونه توصیف کرد: معطوف کردن برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، افتخارات و پیشرفت»، تجلیل از پیشکسوتان دوران انقلاب اسلامی از جمله محسن رضایی، حجت الاسلام محمود دعایی، عزت الله مطهری(عزت‌شاهی) و حسین شریعتمداری از جمله اقدامات این جشنواره است.

دارابی برنامه‌های تولیدی ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی را بدین شرح معرفی کرد: تولید برنامه گفت‌وگو محور کارنامه با 200 قسمت با هدف ایجاد همدلی، همگرایی، وحدت ملی خادمان ایران. در این برنامه استانداران، مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرای استان‌ها از اول انقلاب تاکنون در برنامه حاضر می‌شوند و از خدمات خود در دوره کاریشان سخن خواهند گفت. ما برای این برنامه هیچ گونه محدودیتی نداریم تنها کافی است مدیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرده باشد تا بتواند در برنامه کارنامه حضور پیدا کند.

دارابی در ادامه با اشاره به تولید مجموعه مستندی در ۳۳ قسمت اظهار کرد: مجموعه ٣٣ قسمتی مستندی داریم که کارنامه خدمات هر استان به صورت مقایسه‌ای در آن بیان شده و سعی کرده‌ایم مستند و قابل باور باشد. همچنین ٣٣ مستند بلند و نیمه بلند با موضوع بزرگترین زنجیره انسانی داشته‌ایم و موضوع مقاومت و دفاع مقدس که کارنامه درخشان انقلاب است نیز در این مستندها وجود دارد.

وی ادامه داد: تولید و پخش سی و سه مستند نیمه بلند و دو مستند بلند با موضوع راهپیمایی بزرگ اربعین به‌عنوان بزرگترین زنجیره‌ای انسانی کره زمین به  مدت هزار دقیقه که در سال 1396 رونمایی و از شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش شد دیگر برنامه تولیدی ما در ایام چهل سالگی پیروزی انقلاب است. همچنین تهیه، تولید و پخش مجموعه مستند 130 قسمتی شهدای مدافع حرم با هدف الگو سازی و معرفی قهرمانان واقعی کشور در عرصه امنیت و استقلال دیگر برنامه سیمای استان‌ها را شکل می‌دهد. تهیه، تولید و پخش مستند برنامه گفت‌وگو محور برای معرفی بیشتر و تجلیل از مبارزان و پیشگامان انقلاب اسلامی در استان‌ها دیگر برنامه سیمای استان‌ها است. یادآور می‌شود، برای دستیابی به اطلاعات در این مجموعه مستند بیش از هزار و دویست نفر از مبارزان دوران انقلاب مدنظر قرار گرفته‌اند.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در صداوسیما،  با اشاره به تولید آثار نمایشی جدیدی که در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: ١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال در دست تولید و پخش داریم. در حال حاضر چهار سریال «بانوی سردار» که روایت بی بی مریم و فصل دوم شیرعلی مردان خان است و به استبداد رضاشاه می‌پردازد، «گنج راه شیری»، «جلال» و «روزهای بی‌قراری ۲» در حال تدوین و صداگذاری است. ۵ سریال «سنجرخان»، «مادر»، «روایت ناتمام»، «تقدیر» و «آینا» در مرحله پیش‌تولید هستند و ۶ سریال «خاطرات حمید»، «گوهرشاد بیگم»، «سرزمین مادری»، «رضای مرضیه» (۱۹ دی قم)، «شهید زین‌الدین» و «من و سردار» در مرحله پایان نگارش قرار دارند.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۶ سریال دیگر نیز داریم. از جمله شهید آیت الله صدوقی، حبیب سپاه (سردار شهید همدانی)، بی‌باک (خانم دباغ)، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ابوذر زمان (زنده یاد آیت‌الله طالقانی)، شهید دکتر مجید شهریاری (دانشمند هسته‌ای کشور) در حال نگارش و اصلاح طرح است که قرار است در زنجان تولید شود. تولید ٦٠ قطعه موسیقی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ٥٧٢ دقیقه انیمیشن نیز در مرحله تولید است و تلاش شده تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه سیما به دیگر اقشار جامعه توجه لازم را دارد اظهار کرد: طراحی، برنامه ریزی و تولید مجموعه مستند (چهل حکیم) با موضوع معرفی چهره‌های خدوم و برجسته پزشکی پس از انقلاب برنامه‌ای است که در آن چهره‌های علمی مد نظر قرار می‌گیرد.همچنین تولید مجموعه (چهل کوثر) برنامه دیگر است مادران و همسران صبور و مقاوم عرصه انقلاب و دفاع مقدس معرفی خواهند شد.(چهل کارآفرین) برنامه دیگر است که در آن کار آفرینان برجسته و شاخص در اقتصاد مقاومتی معرفی می‌شوند.این افراد با فعالیت‌های خود رونق کسب و کار و توسعه عمران و آبادانی کشور را فراهم آورده‌اند.

این مدیر رسانه ملی درباره برنامه‌های رادیو نیز اینگونه اطلاع رسانی کرد: در رادیو تولید ١٥٨٠ برنامه، ٧٢ نمایش، ١٢٠ برنامه با موضوع پیشرفت‌ها و کارنامه انقلاب نیز در دستور کار قرار دارد. این بخشی از کارهای معاونت امور استانها است و ما امسال در رسانه‌ها وظیفه بیشتری بر عهده داریم. دشمن در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی است ولی حقیقتا کارهای بزرگی انجام شده است که محصول جانفشانی بهترین فرزندان ما است. امیدوارم امسال بتوانیم خدمات انقلاب اسلامی را به بهترین شکل به مردم نشان دهیم.

انتهای پیام

captcha