کویت و تونس تفاهمنامه قرآنی امضا کردند
کد خبر: 3763037
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

کویت و تونس تفاهمنامه قرآنی امضا کردند

گروه بین‌الملل ـ وزیر امور دینی تونس و وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت به منظور تقویت همکاری‌های دینی و قرآنی تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ فهد عفاسی، وزیر دادگستری، اوقاف و امور اسلامی کویت و احمد عظوم،  وزیر امور دینی تونس دیروز(20 آبان‌ماه)، تفاهمنامه‌ای در زمینه‌ فعالیت‌های دینی و قرآنی امضا کردند.

بر اساس این تفاهمنامه كه در تونس امضا شد، هر دو کشور در زمینه مسابقات و برنامه‌های قرآنی و فعالیت‌های دینی مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند.

عفاسی درباره این برنامه اجرایی گفت: تبادل تجربیات میان دو کشور، تقویت همکاری دو جانبه در زمینه برگزاری مسابقات حفظ و تجوید قرآن و اصلاح و هدفمندکردن خطابه‌های دینی و آگاهی‌بخشی به ائمه جماعت و مؤذنان از مفاد تفاهمنامه است.

احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس نیز ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاری و هماهنگی بین دو کشور، از حمایت‌های کشور کویت نسبت به وزارت امور دینی تونس و ادارات وابسته آن در زمینه‌های مختلف دینی، معرفتی و بنای مساجد قدردانی کرد.

این تفاهمنامه شامل تربیت و آموزش ائمه و مؤذنان، تبادل منشورها، پژوهش‌ها، تحقیقات و کتاب‌های مناسب درباره مسائل دینی و بنای مساجد است و براساس این برنامه، کویت مسجد جامع «الزیتون» و مقر مرکز عالی شریعت اسلامی وابسته به وزارت امور دینی تونس را تأسیس می‌کند.

همچنین، همکاری در زمینه برگزاری جایزه بین‌المللی مطالعات اسلامی تونس، جایزه بین‌المللی حفظ و قرائت و تجوید قرآن کویت و مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن تونس با مشارکت علما، قاریان و داوران از دو کشور از دیگر مفاد تفاهمنامه است.

انتهای پیام

captcha