مقاومت یمنی‌ها در هم شکننده هیبت عربستان و عامل مطرح کردن آتش بس است
کد خبر: 3762526
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
دبیرکل جنبش «مستقبل العدالة» یمن در گفت‌وگو با ایکنا:

مقاومت یمنی‌ها در هم شکننده هیبت عربستان و عامل مطرح کردن آتش بس است

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل جنبش «مستقبل العدالة» یمن با اشاره به این که مقاومت مردم یمن، هیبت سعودی‌ها را در هم شکسته است، اظهار کرد: مطرح شدن بحث مذاکره و آتش‌بس از سوی آمریکا ناشی از درماندگی آل‌ سعود و استکبار جهانی در به زانو درآوردن یمنی‌ها است.

به گزارش ایکنا؛ جنبش «مستقبل العدالة»(تنظیم مستقبل العدالة) یمن تنها جنبش شیعی 12 امامی در این کشور و به‌ نوعی تنها مجموعه و تشکل اسم و رسم‌دار است که توانسته پس از انقلاب یمن با نام شیعه فعالیت کند.

سید حسن علی العماد، دبیرکل این جنبش متولد 1977 میلادی در صنعا است، وی با وجود این که در یک خانواده زیدی(ار فرقه‌های شیعی) متولد شد، اما در فضای مذهب سنی و متأثر از اندیشه وهابیت رشد و نمو کرد، العماد پس از مطالعه و تحقیق فراوان دریافت که احادیث و نوشته‌هایی که ادعا می‌‌کنند که شیعیان قرآن دیگری غیر از قرآن مسلمانان دارند و نماز جمعه اقامه نمی‌‌کنند کاملا کذب است، بنابراین مذهب اهل سنت را ترک و بار دیگر به مذهب اجدادی خود زیدیه تغییر مذهب داد.

وی پس از آن که دریافت که عده‌ای از صحابه، علمای اهل‌سنت و علمای زیدیه نیز اموری را مطرح می‌کنند که با متن قرآن و سنت نبودی مغایرت دارد و اهل بیت نبوت به‌ ویژه حضرت زهرا(س) در معرض تاریک‌اندیشی و بی‌مهری واقع شده‌اند، تحت تأثیر قرار گرفت و در سال 1997 میلادی به مذهب اهل بیت(ع) گروید و برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه قم آمد.
 
سید حسن علی العماد، عالمی دینی و مبارزی یمنی نیز هست، وی در گفت‌وگو با ایکنا به مقاومت مردم کشورش در برابر جنگ‌افروزی آل سعود اشاره و اظهار کرد: مقاومت مردم یمن هیبت عربستان را در جهان از بین برده و سعودی‌ها همراه با برخی کشورهای غربی که بزرگترین صادرکنندگان سلاح هستند، نتوانسته‌اند مقاومت ملت یمن را در هم شکنند. 

وی افزود: امروز مقاومت ملت یمن در جنگ با عربستان و استکبار جهانی به قدرت بالایی دست یافته و نسبت به روز نخست ‌جنگ، از قدرت نظامی بیشتری برخوردار است؛ بر همین اساس دشمنان پس از آن که نتوانسته‌اند این ملت مقاوم را به زانو در آوردند، حرف از مذاکره و آتش‌بس می‎زنند. کشورهای استکباری هر کاری که انجام می‌دهند از روی ضعفشان است، آغازکننده جنگ این‌ها بوده‌اند، اما بدانند که خاتمه جنگ در دست این‌ها نیست، بلکه نتیجه جنگ را مقاومت تعیین خواهد کرد.

سید حسن علی العماد گفت: آمریکا با وجود این که تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار دشمنان ملت یمن گذاشته، اما با این حال باز هم در شکست دادن ما ناموفق بوده و ما در مقابل آن‌ها مقاومت کرده‌ایم، این در حالی است که سعودی‌های می‌دانند که حیثیت و هیبت آن‌ها از بین رفته و به همین دلیل می‌خواهند عقب‌نشینی کنند و تلاش می‌کنند از کانال آمریکا و غربی‌ها بحث‌هایی همچون آتش‌بس و مذاکره را مطرح کنند.

فاجعه بشری در یمن
این روحانی مبارز یمنی با اشاره به این که کشورش در چهارمین سال جنگ با عربستان و امارات و حامیان غربی آن‌ها قرار دارد، بیان کرد: سازمان ملل بحران یمن را بزرگترین فاجعه بشری معرفی کرده، سازمان یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل) نیز با تأکید بر این فاجعه اعلام کرد که سالانه ۳۰ هزار کودک در این کشور بر اثر سوء‌ تغذیه و بیماری وبا  جان خود را از دست می‌دهند، اما آمار واقعی بیشتر از این است و یمن در بدترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور اتفاق افتاده است. این درحالی است که در راستای ایجاد این جنگ تحمیلی علیه کشور یمن تاکنون به بیش از ۷۰ درصد بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و زیرساخت‌ها آسیب رسانده‎اند و هر روز در کشور کشتار می‎کنند.

این دانش‌آموخته حوزه علمیه قم گفت: تخریب زیرساخت‌ها و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و هدف قراردادن انبارهای مواد غذایی همه اینها به خاطر این است که بر انقلابیون یمنی فشار بیاورند تا از هدفشان دست بردارند و در راستای آزادی و مستقل بودن نجنگند، اما ملت انقلابی یمن تصمیم گرفته‌اند تا آخرین قطره خونشان بجنگند که به هدف و خواسته خودشان دست یابند و ملت مقاوم یمن هیچ گاه به بردگی آمریکا و آل‌سعود در نخواهد آمد. 

وی درباره ادعای آمریکا مبنی این که ایران در امور سایر کشور‌های اسلامی از جمله یمن دخالت می‎کند و آیا این نظر آمریکا حقیقت دارد یا خیر؟ افزود: آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی‌ مردمان هر کشوری را که آزادی‎خواه، مقاوم و آزاد هستند، وابسته به جمهوری اسلامی می‌دانند و ایران را به دخالت در امور داخلی آن کشور متهم می‌کنند.
طرح آتش‌بس درباره بحران یمن ناشی از درماندگی عربستان است
این مبارز یمنی تصریح کرد: اگر آمریکا، عربستان و اسرائیل به بهانه‌های مختلف به دنبال نابودی انقلاب اسلامی هستند، باید بدانند امروز آزمان‌های انقلاب اسلامی یمن، دستاوردها و ارزش‌های آن در مناطق مختلف جهان راه یافته است.
 
سنگر واحد مقاومت به رهبری امام خامنه‌ای
سید حسن علی العماد گفت: دشمنان تاکنون تلاش زیادی در جهت اختلاف‌افکنی میان جبهه مقاومت انجام داده‌ و آنان همچنان امید دارند که بتوانند با فتنه‌انگیزی میان جبهه مقاومت اختلاف ایجاد کنند، اما دشمنان بدانند که جبهه مقاومت در یک جبهه و سنگر قرار دارد و تحت رهبری امام خامنه‌ای سلاح خود را به سوی دشمن مشترک نشانه گرفته‌ است.

وی در ادامه پیروزی مبارزان یمنی را که پیرو حق و حقیقت هستند، سنت الهی دانست و گفت: همان طور که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، در یمن نیز جبهه حق پبروز خواهد شد و باطل از بین می‌رود.
 
سیدحسن علی العماد با تأکید بر اینکه به برکت تلاش مجاهدانه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهنمود‌های امام خامنه‌ای، امروز تمامی مسلمانان آزادی‌خواه در یک سنگر حضور دارند، تصریح کرد: امروز مسلمانان آزادی‌خواه همه زیر پرچم اسلام در یک سنگر مقابل آل‌سعود، آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند. امام خمینی(ره) کشور‌های اسلامی را زنده و بیدار کرد و امروز شاهدیم اسلام به قلب مسلمانان جهان راه پیدا کرده است.
 
وی در پایان گفت: امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران باعث زنده شدن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) شده‌اند. به برکت نهضت و قیام امام خمینی(ره) و جانفشانی شهدای انقلاب ایران، امروز ملت یمن بیدار شده و این نهضت، هویت یمنی‎ها را به آنها بازگردانده است.
گفت‌و‌گو: سجاد معینی
انتهای پیام
captcha