۱۵ نرم‌افزار بومی صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات تولید شد
کد خبر: 3761036
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
سردار مطیعی:

۱۵ نرم‌افزار بومی صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات تولید شد

گروه سیاست و اقتصاد - معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل از تولید ۱۵ نرم‌افزار بومی صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه سخت‌افزار هم در حال انجام فعالیت هستیم، اما در این حوزه نسبت به حوزه نرم‌افزار‌های صنعتی دارای عقب‌ماندگی جدی هستیم.

15 نرم‌افزار بومی صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات تولید شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، سردار محمدعلی مطیعی در گردهمایی مسئولان و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: در شش سال گذشته حوزه پدافندغیرعامل در زمینه جنگ و مقابله با جنگ فعالیت داشت و این جنگ به معنای حمله ارتش دشمن با استفاده از موشک و بمباران و ... بود.
وی افزود: امروز با مسائل پیش آمده، حوزه جنگ به طور کامل عوض شده است و اکنون امریکایی‌ها را در سوریه و عراق در جنگ و حفاظت مشاهده نمی‌کنید بلکه آنان تمام استراتژی خود را به جنگ‌های تمیز تبدیل کردند که از مصادق جنگ‌های تمیز، جنگ سایبری است.
سردار مطیعی در ادامه تصریح کرد: به طور قطع در حوزه کنترل صنعتی آسیب‌پذیری ما از نظر عمومی بسیار زیاد است.
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل در ادامه با اشاره به ادعای آمریکایی و اروپایی‌ها مبنی بر خواباندن شبکه برق ایران، گفت: ابن ادعای آمریکا و اروپایی‌ها به این معنا است که ما موظف هستیم از نرم افزارها و پروتکل‌های خارجی استفاده کنیم و این کار را با علاقمندی انجام می‌دهیم در صورتی که از نظر پدافند غیرعامل این امر یک فرصت برای دشمن و یک تهدید برای ایران است این سخن مخالفت با فناوری نیست بلکه فناوری امروز امر محتوم ایران است پس باید خودمان اقدام به تولید کنیم.
وی از تولید 15 نرم‌افزار بومی صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه سخت افزار هم در حال انجام فعالیت هستیم اما در این حوزه نسبت به حوزه نرم‌افزارهای صنعتی دارای عقب‌ماندگی جدی هستیم.
سردار مطیعی از دانشجویان خواست در مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد فعالیت داشته باشند و در مقابل موانعی که سر راهشان قرار می‌گیرد که حتی این موانع از سوی وزارت ارتباطات نیز خواهد بود، مقاومت کنند تا این ظرفیت به صورت جدی در چهارمحال و بختیاری توسعه یابد.
وی اظهار کرد: امروز عربستان صعودی که کمی دشمن ایران است، 700 میلیارد دلار برای موضوعات سایبری سرمایه‌گذاری کرده و عربستان معتقد است که ما حملات زیادی در حوزه سایبری به آنان داشتیم و ما نیز معتقد هستیم عربستان در حوزه زیرساختی تلاش زیادی می‌کند.
سردار مطیعی اضافه کرد: عربستان 70 درصد بودجه خود را برای آفند و 30 درصد را برای پدافند گذاشته است.
وی تصریح کرد: دشمن در حوزه پدافند سرمایه‌گذاری می‌کند لذا باید زمان بگذاریم و دستگاه‌های اجرایی را موظف کنیم در این زمینه کار کنند.
سردار مطیعی تاکید کرد: اکنون داریم به سرعت به طرف شهر هوشمند می‌رویم و دولت در این زمینه تعجیل دارد بدون اینکه ملاحظات امنیت و دفاعی در آن دیده شود.
وی گفت: آمریکا تصمیم دارد از فردا تحریم‌های بسیاری را در حوزه نفت، حمل و نقل و جی‌پی‌اس کشور و فضای اینترنت انجام دهد و ما نمی‌دانیم که تحریم‌ها واقعی است یا نه و اتفاق می‌افتد یا خیر اما عقل می‌گوید باید تهدید دشمن را به صورت قطعی، حتمی ببینیم تا بتوانیم برایش برنامه‌ریزی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سوال این است که با وجود اینکه داریم به سرعت به طرف شهر هوشمند می‌رویم آیا ممکن است ضربه ببینیم؟ و پاسخ این است که این شرایط به شدت وجود دارد و باید تلاش کنیم تا اتفاق نیفتد.
سردار مطیعی گفت: ظرفیت‌های زیرساختی مطلوبی در حوزه فناوری در شهرکرد وجود دارد که یک فرصت و تهدید محسوب می‌شوند و درگاه‌های موجود در شهرکرد امکان اتصال به تمام کشور را دارند لذا باید در این حوزه تا می‌توانیم کار کنیم اما این امر اولویت نخست نیست بلکه اولویت نخست در شبکه‌های صنعتی و پس از آن در شهر هوشمند است که آماده همکاری با دانشگاه شهرکرد در این زمینه هستیم.
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: حرکت تروریستی اهواز از نظر تکنولوژی اقدامات چریکی کاملا کوته فکرانه بود اما به اقتدار ما ضربه زد یا حرکت تروریستی در مجلس طبق فرمایش مقام معظم رهبری یک ترقه بازی بود اما به اقتدار ما ضربه زد و ما نباید اجازه دهیم به اقتدارمان در حوزه فناوری اطلاعات ضربه بخورد.
انتهای پیام

 

captcha