نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری گشایش یافت
کد خبر: 3760244
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

گروه فرهنگی - سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران فرهنگی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گشایش یافت.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری صبح امروز 9 آبان‌ماه با حضور امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان افتتاح شد.
جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه از امروز تا 14 آبان‌ماه جاری برپا خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه از ساعت 9 تا 12 صبح و 15 تا 20 بعدازظهر به محل دائمی نمایشگاه‌های استان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 57 هزار و 250 عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است، افزود: کتب عرضه شده در موضوعات روانشناسی، زبان، هنر، تاریخ، جغرافیا و ... هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از افزایش 22 درصدی تعداد عناوین کتب ارائه شده در سیزدهمین نمایشگاه استان خبر داد و اظهار کرد: کتب نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حداقل 30 درصد تخفیف به فروش می رسند که 20 درصد آن از تخفیف یارانه کتاب و 10 درصد نیز از طرف ناشران اعمال می‌شود.
کارگران میزان یارانه اختصاص داده شده به ناشران در این نمایشگاه را یک میلیارد و 400 میلیون ریال خواند و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بهره مندی خانواده‌ها از فضای فرهنگی نمایشگاه و عرضه تازه‌ترین کتب منتشر شده از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 180 هزار نفر از مردم استان از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان در سال گذشته بازدید کردند، عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب سال گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان کتاب به فروش رسید که نشان از علاقه‌مندی مردم استان به کتابخوانی است.
کارگران با بیان اینکه در این نمایشگاه 200 غرفه شامل 180 غرفه ناشران کشوری و 20 غرفه ناشران استانی فعالیت دارند، گفت: ناشرین استانی در غالب اتحادیه ناشران و برخی از دستگاه‌های فرهنگی استان نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه تعدادی از کتابفروشی‌های استان نیز همزمان با ایام نمایشگاه کتاب، با تخفیف 30 درصدی کتاب ارائه می دهند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا دو هفته بعد از نمایشگاه از طریق کارت‌های اعتباری نمایشگاه از این کتابفروشی‌ها خرید کنند.
وی در پایان تصریح کرد: جلسات نقد و بررسی کتاب، قصه گویی، کارگاه فضای مجازی و رسانه، نمایشگاه عکس عاشورایی، غرفه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و نمایشگاه پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.
انتهای پیام

captcha