خطر جدی حضور فرقه‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3758083
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

خطر جدی حضور فرقه‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی - یک استاد دانشگاه وجود فرقه‌های انحرافی سر راه زائران اربعین را بسیار جدی اعلام کرد و افزود: در اجتماع عظیم اربعین متأسفانه یک سری از فرقه‌های ضاله و انحرافی به شدت تبلیغات گسترده‌ای بر روی مسلمانان انجام داده و حتی می‌خواهند آنها را نسبت به آموزه‌های دینی سست‌تر کنند، در این میان نداشتن اطلاعات مناسب باعث می‌شود فرقه های منحرف پیروانی را برای خود جذب کرده و تعداد خود را افزایش دهند.

زائران اربعین مواظب فرقه‌های انحرافی باشند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اربعین می‌آید تا یادمان نرود که نبرد حق و باطل همچنان پابرجاست، اربعین معجزه تاریخ است و احیای عاشورا و زنده نگه داشتن کربلا و یاد مظلومیت اهل بیت رسول‌الله که نمی‌توان چنین ظلمی را در طول تاریخ مشاهده کرد.

اینک پس از سال‌ها عاشقان حسین(ع) می‌آیند تا خود را به زیارت اربعین برسانند و از چشمه لایزال محبت حسینی ره توشه‌ای برای آخرت خود برگزینند و محبت اهل بیت بر دلهایشان حاکم شود.

آنهایی که در پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت می‌کنند عشق خالصانه خود را پیشکش امام خوبی‌ها می‌کنند و زیارت اربعین یک سنت دیرینه 1400ساله است که سال‌های سال مردمان آزاده در طول تاریخ نگذاشته‌اند زیارت اربعین فراموش شود و طی سال‌های اخیر این موضوع به کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین تبدیل شده است.

علی اسلامی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا می‌گوید: یکی از باشکوه‌ترین و حساس‌ترین رویدادهای تاریخی راهپیمایی یا پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) است که پیاده‌روی اربعین نام گرفته است و عشق امام حسین(ع) باعث می‌شود علاوه بر مسلمانان شاهد حضور مسیحیان، یهودیان و افرادی از سایر ادیان در این گردهمایی باشکوه باشیم.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین بدون اینکه از سوی کسی دعوت و فراخوانی اعلام شود صورت می‌گیرد، عشق و ارادتی که بدون هیچ حساب و کتابی در دفتر امام حسین(ع) ثبت می‌شود و باید گفت زیارت اربعین یک انرژی جوشان و فوران روح آزادی در انسان‌ها است که آنها را به این نقطه از دنیا کشانده است و بهتر است بگوییم زیارت اربعین دریچه ای به باغ ملکوت است.

اسلامی اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) یک انرژی جوشان و به خروش در آمدن روح آزادگی در انسان‌ها است که آنها را به این نقطه از دنیا می‌کشاند و پیر و جوان، فقیر و غنی، سالم و مریض به امید عشق الهی و محبت اهل بیت خود را به زیارت اربعین می‌رسانند و این جزء عشق تفسیر دیگری ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اجتماع عظیم اربعین طی سال‌های اخیر از ابهت و شکوه بیشتری برخوردار است خاطرنشان کرد: در زمان حکومت صدام مراسم زیارت اربعین برگزار نمی‌شد ولی در چند سال اخیر و به کوری چشم دشمنان اسلام این مراسم هر سال پرشکوه‌تر از همیشه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجتماع عظیم اربعین شبکه‌های معاند و مخالف دین و انقلاب اسلامی در صدد هستند تا وحدت بین مسلمانان دو کشور ایران و عراق را خدشه‌دار کنند، گفت: طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام در صدد هستند تا از وحدت و مودت ایجاد شده در بین دو کشور کارشکنی کرده و تفرقه و جدایی ایجاد کنند.

اسلامی ادامه داد: در این میان باید مسلمانان ضمن جدی گرفتن هشدارهایی که توسط دلسوزان انقلاب اسلامی ارائه می‌شود در جهت افزایش بینش و بصیرت خود تلاش کرده و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

این استاد دانشگاه همچنین وجود فرقه‌های انحرافی سر راه زائران اربعین را بسیار جدی اعلام کرد و افزود: در اجتماع عظیم اربعین متاسفانه یک سری از فرقه‌های ضاله و انحرافی به شدت تبلیغات گسترده‌ای بر روی مسلمانان انجام داده و حتی می‌خواهند آنها را نسبت به آموزه‌های دینی سست‌تر نمایند، در این میان نداشتن اطلاعات مناسب یا کمبود شناخت از جریانات انحرافی باعث می‌شود فرقه‌های منحرف پیروانی را برای خود جذب کرده و تعداد خود را افزایش دهند.

وی ناامن کردن مراسم باشکوه اربعین را یکی از خواسته‌های دشمنان ذکر کرد و گفت: دشمنانی با تجهیز و پرورش دادن گروه‌های تکفیری همچون داعش در صدد ناآرام کردن منطقه هستند بدون شک نمی خواهند مراسم زیارت اربعین در نهایت دقت و امنیت برگزار شود و مردم را از شرکت در این کنگره عظیم انسانی منصرف کنند. بنابراین عموم زائران باید هوشیار بوده و ضروری است که با مشاهده چنین مواردی آن را به نیروهای نظامی و امنیتی اطلاع دهند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خطر فرقه‌های انحرافی خطر بزرگی است که متأسفانه با نام مهدویت گسترش یافته و افرادی با استفاده از وعده‌های دروغین خود را به عنوان نمایندگان و یاوران حضرت مهدی(عج) معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد به واسطه افکار غلط و بی اساس خود در صدد یارگیری بوده و فعالیت‌های خود را گسترش داده و در حال ضربه زدن به مبانی فکری و اعتقادی زائران و مخصوصا جوانان هستند.

اسلامی با اشاره به تفسیرها و برداشت‌های اشتباه از موضوع مهدویت و قیام حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان و تمام افرادی که دغدغه فکری و اعتقادی جوانان را دارند باید در مورد نفوذ و گسترش فرقه‌های منحرف مذهبی هشدارهای لازم را به جوانان داده و عواقب پیوستن افراد به چنین گروه‌های منحرف را اعلام کنند.

وی با اشاره به برپایی موکب‌هایی در طول مسیر برای زائرین گفت: گروه‌های انحرافی چند هدف و رسالت برعهده دارند که از جمله آنها می‌توان به تربیت طلبه‌ها، مراجع خاص و جریان‌ساز اشاره کرد که توسط آنها سر راه زائرین قرار گرفته و با ایجاد شبهات و بحث‌های مربوط به مهدویت جوانان کم سن و سال و بی‌تجربه را وارد بحث‌های حاشیه‌ای کرده و بر روی آنها تبلیغ می‌کنند.

باید توجه داشت زائران اربعین توجه زیادی به این موضوع داشته و علم و آگاهی خود را نسبت به مطالب مهدویت افزایش دهند تا مبادا در دام چنین فرقه‌هایی گرفتار شوند.

انتهای پیام

captcha