حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در مراسم اربعین
کد خبر: 3758074
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد عنوان کرد:

حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در مراسم اربعین

گروه اجتماعی - نصیری، مشارکت و حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اربعین را مهم ارزیابی کرد و گفت: امسال یک میلیون تومان توسط صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان جهت سفر اربعین وام پرداخت می شود.

حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در مراسم اربعین

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز، 30 مهر در جلسه شورای فرهنگی – دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه را مرکز تحولات خواند و گفت: دانشگاه ها در کشور ما مرکز تحولات بوده و هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشته و دارند و که از دانشگاه می توان در حوزه های مختلف برای جمهوری اسلامی کادرسازی و نیروسازی کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی از مجرب ترین و قوی ترین مدیران بهره مند خواهیم بود، تصریح کرد: برخی از اسناد بالادستی دانشگاه آزاد در رابطه با علوم انسانی و مسائل فرهنگی نادیده گرفته شده بود، اما اکنون در حوزه اسناد بالادستی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در مسیر فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در حوزه مدیران فرهنگی سعی کردیم بهترین اساتید را شناسایی کنیم و از آنها بخواهیم مسئولیت فرهنگی واحدهای دانشگاهی را بر عهده بگیرند و که غالبا جوانان متعهد و انقلابی هستند. همچنین در زمینه کانون های دانشجویی، تشکل های دانشجویی و نشریات دانشجویی کار خوب پیش می رود.

این مقام مسئول، مشارکت و حضور بالغ بر 20 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اربعین را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: درخصوص مراسم اربعین تا این زمان قانون مشخصی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت، ولی از امسال به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور دانشجویان دانشگاه در این مراسم بعد از مشورت با نهادهای مربوط از جمله ستاد عتبات عالیات دانشگاهیان و ستاد ملی اربعین حسینی امکان پذیر است.

وی، با اشاره به رفع مشکل مالی دانشجویان جهت شرکت در مراسم اربعین، متذکر شد: امسال یک میلیون تومان توسط صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان وام پرداخت می شود که در طی 20 ماه می توانند این پول را به صندوق رفاه پس دهند. در واحدهای مرزی ما نیز شاهد ورود و خروج زائران هستیم.

نصیری، با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تاکید کرد: فضای فرهنگی دانشگاه در ایام اربعین باید مرتبط و مزین به پیام قیام ابا عبدالله الحسین(ع) باشد و در بازدید از واحدهای دانشگاهی استان گیلان مشاهده شد که اکثر واحدها این فضا را ایجاد کرده بودند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد، با بیان اینکه هر واحد دانشگاهی باید یک مسجد داشته باشد، گفت: در سطح واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، بیش از 150 مسجد استاندارد درجه یک داریم. در این راستا باید یکی از راهبردهای اساسی ما موضوع نماز و اهل بیت(ع) باشد.

انتهای پیام

captcha