انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 3757994
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش

گروه جامعه ــ آئین ‌انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن کریم وزارت آموزش و پرورش امروز ۳۰ مهرماه، با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد.

انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین ‌انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن کریم وزارت آموزش و پرورش امروز ۳۰ مهرماه، با حضور کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری این وزارتخانه و شریعتی از خیران مدرسه ساز، برگزار شد.

 کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از خدمات خیرین مدرسه ساز به جامعه دانش آموزی اظهار کرد: جامعه خیرین شش برابر دولت در زمینه مدرسه سازی و ارائه خدمت به دانش آموزان فعالیت داشته است.

وی حرکت جامعه خیرین را از دو منظر ارزشمند برشمرد و گفت: خیران نه تنها به ارتقای تعلیم و تربیت کمک می‌کنند، بلکه فرهنگ ملموس انفاق و ازخودگذشتگی را در جامعه ساری و جاری می‌کنند.

کاظمی رویکردهای وزیر آموزش و پرورش را تربیتی، فرهنگی، دینی و انقلابی خواند و گفت: در این راستا باید آموزش و پرورش بسترهای لازم را برای تحقق این گفتمان بیش از پیش مهیا کند.

حوزه پرورشی نیاز به توجه بیشتری دارد

وی با بیان اینکه حوزه پرورشی نیاز به توجه بیشتری دارد، اظهار کرد: اولویت ما توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت است. این امر الزاماتی دارد که تأمین سخت‌افزارها بخشی از آن محسوب می‌شود.

کاظمی به فعالیت ۷۵۰ دارالقرآن در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: برای توسعه و تجهیز این دارالقرآن‌ها هیچ منابعی در اختیار آموزش و پرورش قرار ندارد و نیاز به حمایت خیرین داریم. ۲۵۰ دارالقرآن در فضای استیجاری و بدون امکانات کافی به فعالیت می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: حرکت در مسیر تعلیم و تربیت قرآنی، بهترین مسیر برای ساختن انسان‌ها است؛ دارالقرآن‌ها می‌توانند مرکزیت انتشار آموزش‌های قرآنی و تربیت انسان‌های تراز قرآن باشند.

در ادامه این مراسم محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز طی سخنانی، گفت: امروز حرکت جدیدی را در جامعه خیرین مدرسه ساز مشاهده می‌کنیم. ۲۱ سال پیش این حرکت در کشور، بعد از جنگ تحمیلی که مدارس چهار نوبته بود، آغاز شد.

حافظی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد کل مدارس کشور با کمک خیرین مدرسه‌ساز ایجاد شده است، گفت: در اولین سال فعالیت جامعه خیران، اعتبار مدرسه سازی ۱۶ میلیارد بود، این اعتبار در سال ۸۸ اعتبارات از سوی دولت ۳۸۶ میلیارد تومان و از سوی خیرین ۷۴۰ میلیارد تومان بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه اعتبار دولت در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به طور کامل نیز محقق نشد، تصریح کرد: سال گذشته کمک خیران معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد.

مشارکت ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور

حافظی از وجود ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که حرکت تجهیز دارالقرآن‌ها در سراسر کشور اشاعه یابد.

انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به امضا رسید و مدت زمانی برای آن تعیین نشد تا کمک‌های خیران همواره در مسیر قرآن، عترت و نماز هزینه شود. به موجب این تفاهم نامه در هر استان یک دارالقران مرکزی احداث و دارالقرآن‌های موجود نیز به لحاظ امکانات، تجهیزات و محتوا تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام

captcha