اجرای طرح 33 روزه آموزش روخوانی قرآن از فردا در مدارس ابتدایی کشور
کد خبر: 3757876
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

اجرای طرح 33 روزه آموزش روخوانی قرآن از فردا در مدارس ابتدایی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ برنامه 33 روزه آموزش روخوانی قرآن در 63 هزار مدرسه ابتدايی از اول آبان تا 13 آذرماه اجرا می‌شود.

اجرای طرح 33 روزه آموزش روخوانی قرآن در مدارس ابتدایی کشوربه گزارش ایکنا؛ برنامه ارتقای آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی طی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش از فردا، سه‌شنبه، اول آبان‌ماه در بیش از 60 هزار مدرسه ابتدایی و با حضور 65 هزار معلم پایه سوم دبستان، به صورت همزمان در سراسر كشور و هر روز در یک‌ساعت کامل (ترجیحاً زنگ اول یا دوم) آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه، 13 آذرماه، ادامه خواهد داشت.

این طرح در تمامی کلاس‌های پایه سوم مدارس ابتدایی سراسر کشور اجرا می‌شود و 65 هزار معلم پایه سوم در مدارس ابتدایی سراسر کشور(اعم از مدارس دولتی و غیردولتی) در طرح مشارکت دارند.
آموزش روخوانی قرآن طی طرح 33 روزه برعهده آموزگاران پایه سوم ابتدایی است و به منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آموزگاران پایه سوم ابتدایی در آموزش قرآن در سال‌های قبل دوره‌‌های متعددی برگزار شده است که در صورت نیاز دیگر مناطق این دوره‌‌ها برپا می‌شود.
طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی دو سال به صورت آزمایشی انجام شد و سپس ارزیابی آن نشان داد که تجمیع ساعات آموزش قرآن در طی یک محدوده زمانی خاص تأثیر معناداری در پیشرفت دانش‌آموزان داشته است.
یادآور می‌شود براساس اسناد تحولی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی و نیز اهداف آموزش عمومی قرآن کریم (مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی) مهم‌ترین مأموریت و وظیفه وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه‌های لازم برای دستیابی همه دانش‌آموزان به مهارت صحیح‌خوانی قرآن است. طبق اهداف مصوب، انتظار می‌رود دانش‌آموزان در پایان دوره ابتدایی بتوانند قرآن را صحیح بخوانند. لازمه دستیابی به این هدف آن است که دانش‌آموزان حداقل در پایان پایه سوم ابتدایی توانایی روخوانی قرآن را، که منظور شمرده و آرام خواندن قرآن است، به‌ دست آورده باشند.
انتهای پیام

captcha