افزایش سواد رسانه‌ای جوانان مؤمن با طرحی نو از کتاب‌خوانی
کد خبر: 3756833
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

افزایش سواد رسانه‌ای جوانان مؤمن با طرحی نو از کتاب‌خوانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ در طرح دانشجویی «مطالعات یک جوان مؤمن» علاوه بر آشنایی و بهره‌مندی از سبکی جدید و نو در مطالعات، سواد رسانه‌ای افراد افزایش پیدا می‌کند و دسترسی به بانک اطاعات جامع از دیگر مزایای آن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز سیر مطالعاتی کتاب جهان‌بینی توحیدی استاد مطهری و همچنین سیر مطالعات مجازی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر مکتوب مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) در سال گذشته، امسال بنا گذاشته شد که با همکاری دانشجویان و طلاب سراسر کشور و جمعی از دغدغه‌مندان و فعالان جهادی در این حوزه، طرحی نو و خلاق در سبکی کاملا جدید در حوزه مطالعات با عنوان «مطالعات یک جوان مؤمن» راه‌اندازی شود.
هدف از ایجاد و اجرای این طرح این است که قشر جوان با مسئله کتاب و کتاب‌خوانی انس بیشتری بگیرد و بتواند در جهت شناخت گسترده و عمیق‌تر مبانی گام بردارد و در گام بعدی بتواند این فرهنگ را نیز در سطح جامعه اشاعه دهد. همچنین قصد این است که نشان داده شود که مطالعه کتاب چقدر ساده بوده و در مدتی محدود می‌توان کتب زیادی در موضوعات مختلف مطالعه کرد چراکه این عمل علاوه بر اینکه یک نوع نظام فکری برای فرد ایجاد می‌کند، باعث می‌شود فرد بتواند در مواجهه با حوادث مختلفی که به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه و پیرامون رخ می‌دهد را تحلیل کرده و پاسخ مناسب و در خوری برای چرایی آن‌ها داشته باشد.
در پی اجرای طرح «مطالعات یک جوان مؤمن» در حال حاضر ، هفت گروه مطالعاتی تشکیل شده و حدود 35 نفر در حال مطالعه کتب مختلف هستند که مدیریت این طرح نیز به عهده خود افراد دانشجو و یا طلاب است اما همه آنها زیر نظر ساختار طرح فعالیت می‌کنند و به زودی نیز گروه‌های موضوعی این طرح تشکیل خواهد شد.
شاید بسیاری از افراد تصور کنند که در این طرح باید کلی زمان برای مطالعه بگذارند و کتاب خواندن مشقت‌بار است، اما این‌طور نیست؛ در این طرح فقط با دو ساعت مطالعه در روز ، می‌توان در ماه چندین کتاب را تمام کرد، همان‌طور که در حال حاضر در طول چهار ماه، 42 کتاب فوق‌العاده در این طرح مطالعه و مورد ارزیابی قرار گرفته و حدود 40 کتاب دیگر در حال مطالعه است که به برخی از آنها همچون آزادی معنوی استاد مطهری، آموزش اصول عقائد ‌آیت‌الله مصباح، انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب، بازگشت از نیمه راه علی الفت‌پور، جاذبه و دافعه امام علی(ع) استاد مطهری و ... اشاره کرد.
چگونگی اجرای طرح «مطالعات یک جوان مؤمن»
هر گروه مطالعاتی در این طرح متشکل از پنج نفر بوده که زمان ارائه افراد از شنبه تا چهارشنبه است یعنی هر فرد یک روز در هفته که مقرری مطالعه برای هر فرد، هفته‌ای 30 صفحه از یک کتاب است و ارائه افراد شامل خلاصه کتاب به‌صورت صوت، ورد، دست نوشت خواهد بود که پس از انتشار در گروه خودشان، توسط مدیر در کانال خصوصی طرح(متشکل از اعضای همه گروه‌ها) منتشر خواهد شد؛ روزهای پنج‌شنبه شامل نمایش فیلم و مستند در موضوعات (علمی ، دینی ، سیاسی) و روزهای جمعه اعضا به مرور ارائه‌های انجام شده و همچنین تبادل نظر و مباحثه در مورد مطالب مورد نظر می‌پردازند.
در این طرح علاوه بر آشنایی و بهره‌مندی از سبکی جدید و نو در مطالعات، سواد رسانه‌ای افراد افزایش پیدا می‌کند و دسترسی به بانک اطاعات جامع از دیگر مزایای آن است.
سینا ربیعی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گمنامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۰
0
0
لطفا جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید
@one_young_studies_admin
captcha