سبك زندگی و مدیریت ذهن؛ نیاز امروز در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3751939
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

سبك زندگی و مدیریت ذهن؛ نیاز امروز در دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس معتقد است كه امروز در دانشگاه‌ها نیاز به دو مقوله سبك زندگی و مدیریت ذهن داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس امروز، 9 مهر در آیین بازگشایی دانشگاه‌های استان فارس، هدایت جوانان در جامعه را بزگترین مسئولیتی عنوان كرد كه متوجه دانشگاه‌ها است و افزود: امروز در دانشگاه‌ها نیاز به دو مقوله سبك زندگی و مدیریت ذهن داریم، دانش یك ابزار و یك وسیله‌ متعالی است که اگر این دانش در اختیار ذهن هدایت یافته باشد بشر را به تعالی می‌رساند.
وی با تأکید بر اینکه نیازمند دنبال کردن سبك زندگی سالم در دانشگاه‌ها با كمك افكار جوانان و دانشجویان هستیم، گفت: امروز جوانان در كنار تحصیل باید سبك زندگی را هم بیاموزند.
کاوه‌پیشقدم با تصریح بر اینکه امروز دانشگاه‌های كلاسیك در حال فراموشی است و رشته‌های قدیمی روز به روز با استقبال كمتری روبه‌رو می‌شوند، گفت: بزرگترین نیازی كه جوانان امروز ما دنبال می‌كنند كارآفرینی است.
وی با اشاره به لزوم فراگیری سبک زندگی همزمان با کسب دانش در دانشگاه‌ها، فراگیری روش کارآفرینی و اشتغال را مهمترین نیاز جوانان امروز دانست و تأکید کرد که داشتن هنر و تكنولوژی بدون توجه به یادگیری روش ایجاد اشتغال و افزایش درآمد، سبب ناكارآمدی دانش خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس فت: از آغاز تاریخ بشر تا امروز مهم‌ترین مقوله‌ای كه انسان را به سمت خدا هدایت كرده عقل و بهترین ابزار عقل درونی عقل، دانش بوده است.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید بتوانند در كنار دانشی كه به دانشجو یاد می‌دهند روش ایجاد شغل را هم یاد دهند، گفت: مدیران دانشگاه‌ها نیز باید این مهم را در سر فصل‌های سیاستگذاری‌ها قرار دهند.
انتهای پیام

captcha