پروفایل را با آلبوم خصوصی اشتباه نگیریم
کد خبر: 3751454
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

پروفایل را با آلبوم خصوصی اشتباه نگیریم

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس فتا لرستان با‌ بیان این‌که عده‌ای از مردم پروفایل شخصی را با آلبوم خصوصی اشتباه گرفته‌اند، اظهار کرد: استفاده از رمز دومرحله‌ای، امن‌ترین راهکار جلوگیری از هک تلگرام است.

استفاده از رمز دومرحله‌ای؛ راهکار جلوگیری از هک تلگرام/ پروفایل را با آلبوم خصوصی اشتباه نگیریم

به گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد ابدالی‌چگنی، رئیس پلیس فتا لرستان، یک‌شنبه هشتم مهر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با ذکر این مطلب که صرف‌نظر از فرصت‌های فضای مجازی آسیب‌هایی نیز وجود دارد، اظهارکرد: یکی از تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی بویژه تلگرام، ردوبدل کردن اطلاعات و تصاویر شخصی است.
وی با اشاره به این‌که تلگرام از دو نظر ملی و خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، به وجود سرور تلگرام در اسرائیل اشاره کرد و گفت: اسرائیل اتاق جنگی را تشکیل داده تا کشورهای جهان را از این طریق رصد کند.
چگنی با ذکر این مطلب که تمام پیام‌های تلگرام دارای ارزش است، تصریح کرد: در بخش خصوصی شاهد افزایش پرونده‌های فضای مجازی هستیم کمااینکه خسارتی که در فضای مجازی به جوانان وارد می شود جبران نمی‌شود.
رئیس پلیس فتا لرستان با اشاره به این‌که برخی پروفایل را با آلبوم خصوصی اشتباه کردند و این امر آفت است، ادامه داد: عکسی که از یک خانواده منتشر می‌شود قابل بازگشت نیست.
وی با اشاره به این‌که وقتی تلگرام هک شود، هکر می‌تواند از طرف فرد هک شده پیام بفرستد، تصریح کرد: اگر تلگرام هک شود تمام محتویات گوشی قابل دسترسی است و هکر می‌تواند علاوه‌بر فیلمبرداری، تمام صحبت‌ها را شنود کند حتی اگر گوشی فرد خاموش باشد.
چگنی با ذکر این مطلب که پرونده‌های فتا به‌دلیل عدم آگاهی از فضای مجازی است، ادامه داد: راهکار جلوگیری از آسیب‌هلی تلگرام فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی است این در حالی است که ۴۸ درصد مردم ایران از تلگرام استفاده می‌کنند.
رئیس پلیس فتا لرستان با طرح این سؤال که چه‌کار کنیم تا تلگرام هک نشود، اضافه کرد: باید از رمز دو مرحله‌ای در تلگرام استفاده شود چراکه اگر رمز دو مرحله‌ای استفاده شود هیچ‌گاه تلگرام هک نخواهد شد.
وی با تاکید بر تعویض خط‌های تلگرام به‌صورت مقطعی، تصریح کرد: نرم‌افزارهای ایرانی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چگنی با آموزش و پرورش همکاری مطلوبی با پلیس فتا دارد و کارشناسان پلیس فتا با حضور در مدارس فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بیان می‌کنند، تصریح کرد: عزم همگانی برای مبارزه با تهدیدهای فضای مجازی لازم است.

انتهای پیام

captcha