برگزاری سومین جشنواره «برترین‌های مساجد» در مریوان
کد خبر: 3740276
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

برگزاری سومین جشنواره «برترین‌های مساجد» در مریوان

گروه فرهنگی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان از برگزاری سومین جشنواره برترین‌های مساجد همزمان با 29 مرداد جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری سومین جشنواره «برترین‌های مساجد» در مریوان

خسرو معین‌افشار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در ٢١ آگوست سال ١٦٩٦ میلادی رژیم عاصب صهیونیستی مسجدالاقصی را به آتش کشید و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به خاطر ارج‌نهادن به این مرکز مقدس، ٣٠ مرداد را به عنوان روزجهانی مساجد نامگذاری کردند.
وی افزود: به همین مناسبت سومین جشنواره برترین‌های مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه در مسجد امام شافعی مریوان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان با بیان اینکه مسجد فقط محلی برای عبادت نیست، عنوان کرد: مساجد بایستی پایگاه اجتماعی و محلی برای برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم باشد.
معین افشار، همچنین از مساجد با عنوان منشا برکات ماندگار نام برد و اعلام کرد: این جشنواره با همکاری بسیج مساجد و اماکن متبرکه، اداره تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز بزرگ اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره پایگاه های برتر مسجد محور سپاه مریوان معرفی شدند، بیان کرد: در این مراسم از امامان جماعت برت مساجد، رئیس هیات امنای برتر مساجد، فرمانده سپاه مسجد محور و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد محور تقدیر و قدردانی ‌شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان تبیین نقش و جایگاه مسجد در جهان اسلام، پاسخ به هجمه‌های دشمن علیه مسجد، توجه هرچه بیشتر به نقش مسجد در مسائل تقریبی و وحدت جهان اسلام، معرفی مسجد به عنوان قلب تپنده حیات جامعه اسلامی و منشأ حرکات اجتماعی، شناسایی مساجدی که ارکان آنها با هم هماهنگی و هم‌افزایی دارند و نقش آفرینی مسجد در همه عرصه‌ها به ویژه نقش مسجد در ترویج فرهنگ محلات را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
انتهای پیام

captcha