دعای عرفه را کجا بخوانیم
کد خبر: 3740140
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

دعای عرفه را کجا بخوانیم

گروه جامعه ــ همه ساله افرادی که از فیض حضور در صحرای عرفات بی‌بهره‌اند، در مساجد و اماکن مذهبی شهر حضور پیدا کرده و دعای شریف عرفه را قرائت می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ دعای عرفه دعایی منسوب به امام حسین(ع) است که بنابر روایات، آن حضرت در روز 9 ذی‌الحجه (روز عرفه) در صحرای عرفات خوانده است. شیعیان این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و نیز در مساجد مناطق دیگر جهان می‌خوانند.

دعای عرفه، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است. عالمان و محدثان شیعه با توجه به محتوای بلند این دعا آن را از امام حسین(ع) دانسته‌اند.

همه ساله افرادی که از فیض حضور در صحرای عرفات بی‌بهره مانده‌اند، در مساجد و اماکن مذهبی شهر حضور پیدا کرده و نسبت به قرائت این دعای شریف اقدام می‌کنند.

در ادامه برخی از اماکنی که 30 مردادماه، برابر با 9 ذی‌الحجه، در تهران نسبت به برپایی مراسم معنوی دعای عرفه اقدام می‌کنند را معرفی می‌کنیم تا شهروندان تهرانی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

دعای عرفه را کجا بخوانیم

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مراسم باشکوه قرائت دعای پر فیض عرفه در مصلی بزرگ ری، از ساعت ۱۵:۳۰ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیک در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

مصلی امام خمینی‌(ره)

مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۱۵، میزبان مشتاقان، خانواده‌ها و مردم تهران است. این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز می‌شود و با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، قرائت دعای امام حسین‌(ع) در روز عرفه توسط مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه ادامه دارد.

مهدیه تهران

این مراسم معنوی در مهدیه تهران از ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی و قرائت دعای عرفه توسط حسن شالبافان از مداحان اهل بیت عصمت  و طهارت(ع) برگزار می‌شود.

حسینیه لباس‌فروشان

مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه با صدای منصور ارضی از مداحان اهل بیت(ع) در حسینیه صنف لباس‌فروشان برگزار می‌شود. این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) از ساعت ۱۵ در این حسینیه به نشانی خیابان سعدی جنوبی برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده مراسم مناجات و قرائت دعای روز عرفه در اپلیکیشن، اینستاگرام و سایت «قدیم الاحسان» دریافت کنند.

مساجد و حسینیه‌ها

قرائت دعای پرفیض عرفه از ساعت ۱۶:۳۰ در حسینیه هدایت تهران به نشانی میدان قیام، خیابان ری، کوچه شهید رقیب‌دوست توسط حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی محمدی و با قرائت دعا توسط احمد زین‌العابدین، ساعت 16:30 در مسجدالرضا(ع) واقع در خیابان شهید لواسانی، دیباجی شمالی برگزار می‌شود.

مراسم قرائت دعای عرفه در مسجد حضرت امیر(ع) واقع در خیابان کارگر شمالی با سخنرانی و قرائت دعای عرفه توسط حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، نیز ساعت ۱۶ انجام می‌شود و در مسجد دانشگاه تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان راس ساعت 15 برگزار می‌شود.
 

مسجد دانشگاه صنعتی شریف واقع در خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام نیز از ساعت 14:30 با حضور حجت‌الاسلام قاسمیان میزبان‌علاقه‌مندان است. حجت‌الاسلام میرلوحی نیز ساعت 15 در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه چمران، پل مدیریت همنوا با عاشقان امام حسین(ع) می‌شود.

مسجد دانشگاه تهران نیز طبق سنوات مراسم پرشور دعای عرفه را با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان ساعت 14 برگزار می‌کند.

یادآوری می‌شود، مراسم دعای عرفه در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ساعت 15 با سخنرانی حجت‌الاسلام رحیمی و مداحی احسان منگلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha