انتشار قرآن با ویرایش«بهاءالدین خرمشاهی»/تولید آثار دینی در قالب پروژه‌های ویژه
کد خبر: 3739959
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

انتشار قرآن با ویرایش«بهاءالدین خرمشاهی»/تولید آثار دینی در قالب پروژه‌های ویژه

گروه ادب ــ معاون فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی از انتشار قرآن با ویرایش بهاء‌الدین خرمشاهی تا پایان سال در قطع جیبی خبر داد و افزود: این انتشارات به تهیه و تولید آثار دینی در قالب پروژه‌های ویژه اقدام می‌کند و آثار ارزنده‌ای را در این راستا در دست تولید دارد.

مصطفی اکبری،‌ جامعه‌شناس و معاون فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در پاسخ به این سوال که این انتشارات در سال‌های اخیر با سیر نزولی در تولید آثار دینی و قرآنی مواجه بوده است و دلیل این موضوع چیست، عنوان کرد: این موضوع مورد تأیید ما نیست. با توجه به سابقه فعالیتی که در حوزه نشر دارم، بسیاری از ناشران و نحوه فعالیت آنها را می‌شناسم و در این راستا می‌توانم بیان کنم که آثار ارزنده‌ای در انتشارات علمی و فرهنگی در دست انجام است.

وی که پیش از این مسئولیت معاونت فرهنگی انتشارات سروش را برعهده داشته است،‌ گفت: توافقی با فرزند یکی از علمایی که دار فانی را وداع گفته است صورت گرفته و قرار است مجموعه‌ای از آثار ایشان به چاپ برسد.

اکبری همچنین در ادامه توضیحات خود درباره سوال یاد شده، اظهار کرد: انتشارات علمی و فرهنگی در حوزه رمان‌های دینی و قرآنی نیز فعالیت کرده است و آثاری در این حوزه در دست داریم. اگر چه این انتشارات به عنوان یک نشر شاخص در حوزه علوم اجتماعی،‌ فلسفه و رمان‌های کلاسیک معروف شده است،‌ ولی سایر حوزه‌ها را نیز نادیده نگرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ذکر مصداق در این باره پرداخت و گفت: کتاب «معماری و هنر اسلامی» یک اثر است که این انتشارات به میزان 20 کتاب درباره آن انرژی، هزینه و زمان صرف کرده است. این اثر در قطع سلطانی، کاغذ گلاسه و به صورت چهاررنگ بوده و بسیار ارزشمند است.

معاون فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی اظهار کرد: تهیه و تولید آثار دینی در قالب پروژه‌های ویژه انجام می‌شود که به صورت کتاب‌های نفیس منتشر می‌شوند.

وی در همین رابطه از تهیه و انتشار قرآنی با ترجمه معصومه یزدان‌پناه یاد و عنوان کرد: این قرآن را در دست انتشار داریم که در قطع جیبی منتشر می‌شود و طرحی جدید دارد و ویرایش آن را بهاء‌الدین خرمشاهی به عهده داشته و وقتی وارد بازار شود تحول عظیمی در این رابطه ایجاد می‌شود. این قرآن فقط شامل ترجمه است و تا پایان سال منتشر خواهد شد.

اکبری همچنین به اثر دیگری از استاد عبدالله نصری اشاره و عنوان کرد: این اثر شامل شرح اندیشه‌های حامد ابوزید است که نصری به مدت 10 سال وقت صرف آن کرده و همه مباحث اعم از معاد و نبوت را که وی مطرح کرده،‌ در این اثر پالایش کرده است.

وی از ارائه نظرات برخی متخصصان کشورمان درباره آرای ابوزید یاد کرد و گفت: علما نیز نقدهایی بر این آرا دارند که استاد نصری جدیدترین نظرات را در این رابطه بررسی کرده است و کتاب مورد نظر از جمله آثار مهم به شمار می‌آید.

اکبری افزود: استاد نصری در همه موارد بیان شده از سوی ابوزید، دلایلی برای اثبات این موضوع آورده که چرا وی به انحراف کشانده شده و موضوعات را در این باره رصد کرده است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین کتاب دیگری که ترجمه به  شمار می‌آید نیز از شروین مقیمی داریم که به تفاوت میان ایمان و شک و تردید می‌پردازد. کتاب «واقع‌گرایی اسلامی» از علی طایی و «هنر پیرااسلامی» اثر دیگری است که مؤلف آن صادق رشیدی است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۳:۴۰
0
0
ترجمه قرآن خانم یزدان پناه بهترین ترجمه تا کنون است ایشان هیچ دخل و تصرفی غیر از ترجمه نکردند به شما تبریک میگویم که این کتاب ارزشمند را چاپ کردید و به ایکنا تیریک میگویم که خبری خوش به انجام رساندید.
captcha