خلأ اساتید صوت و لحن موجب بروز اشتباهات در متسابقین شده است
کد خبر: 3733065
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

خلأ اساتید صوت و لحن موجب بروز اشتباهات در متسابقین شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ کل قرآن در نخستین روز از چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف گفت: متأسفانه بیشتر متسابقین در استان همدان با مشکل صوت و لحن رو به رو هستند آن هم به علت کم بودن اساتید و کلاس‌های صوت و لحن است.

خلأ اساتید صوت و لحن موجب بروز اشتباهات در متسابقین شده است

فهیمه قطبی، متسابق رشته حفظ 20 جزء که در چهل و یکیمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف در گفت و گو با ایکنا ازهمدان با اظهار رضایت از سطح مسابقات بیان کرد: اما نمیتوان گفت سطح مسابقه در حد عالی بوده است، بیشتر شرکت کنندگان در بخش حسن حفظ خوب عمل کرده اند اما در بخش صوت و لحن ضعیف بوده اند که باعث شده است سطح متسابقین کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: متأسفانه بیشتر متسابقین در استان همدان با مشکل صوت و لحن رو به رو هستند آن هم به علت کم بودن اساتید و کلاس‌های صوت و لحن است، هم چنین اساتید حوزه قرائت و تجوید انگشت شمار هستند.
حافظ قرآن کریم اظهار کرد: حضور داورهای غیربومی و بین المللی در افزایش روحیه و رقابت متسابقین تاثیر زیادی دارد، متسابقین با دقت و توجه بیشتردر مسابقه حاضر می‌شوند و سعی می کنند قرائت بهتری از خود نشان دهند.
قطبی بیان کرد: از 18 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در حال حاضر که 31 ساله هستم قرآن را کامل حفظ کرده ام و خداوند مرا در این راه کمک کرده که ماندگار شدم، کسی که قرآن را حفظ می‌کند باید پیوسته آن را ادامه دهد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 9 سال است در مسابقات قرآنی اوقاف شرکت می کنم.
وی افزود: جامعه قرآنی می بایست هم در عمل و هم در حرف یکی باشند و تنها سخنوری نکند، متاسفانه به سمتی می‌رویم که قرآن در بین جوانان مهجور شده و این هم به دلیل تبلیغات قوی دشمن است چراکه جذابیت تبلیغات دشمن خیلی بیشتر است و برخی سرگرم این حربه های دشمن شده اند و اینها به عملکرد جامعه قرآنی برمی‌گردد که این امر دغدغه مندی بیشتر مسئولین را می طلبد.
این حافظ قرآن کریم با بیان اینکه قرآن نور است هرکس که این آرامش را احساس کند خودش جذب قرآن می‌شود، بیان کرد: اگر انس با قران در جامعه احساس می شود متوجه برکات آن می‌شویم، معرفی جذبه های قرآنی باعث جذب بیشتر جوانان به سمت مأنوس شدن با قرآن می شود و تاثیرگذاری زیادی دارد.
انتهای پیام

captcha