جزییات عرضه اولیه ششمین صنعت دامپروری بازار سرمایه
کد خبر: 3730594
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

جزییات عرضه اولیه ششمین صنعت دامپروری بازار سرمایه

ناشر «زقیام» در پایان سال مالی 96 توانسته به ازای هر سهم 242 ریال سود خالص محقق سازد که در مقایسه با سال مالی قبل با کاهش 58 درصدی مواجه است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: امروز دوشنبه تعداد 35 میلیون سهم شرکت کشت و دام قیام اصفهان برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، دوره ثبت سفارش از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا ساعت 12 ظهر امروز ادامه دارد. همچنین معامله گران برخط و غیر برخط به صورت همزمان طی دوره ثبت سفارش می‌توانند اقدام به ورود سفارش خرید نمایند.

دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز از مبلغ 2،300 ریال تا مبلغ 2،369 ریال تعیین شده و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد 700 سهم اعلام شده است.

هرخریدار صرفا مجاز به ورود یک سفارش خرید در سامانه معاملاتی است و سفارش‌های ثبت شده طی دوره ثت سفارش قابل اصلاح یا حذف هستند.

پس از پایان این دوره، ورود، حذف یا اصلاح سفارش مجاز نیست و کارگزاران باید راس ساعت 12 هرگونه دسترسی معامله گران برخط و غیربرخط را مسدود نمایند.

مدیر عرضه و متعهد خرید این سهام نیز شرکت کارگزاری بورس بهگزین و شرکت کارگزاری بورس بهگزین تعیین شده است که سقف تعهد خرید آن 17,500,000 سهم است.

شرکت کشت و دام قیام اصفهان در تاریخ 18 بهمن ماه 1372 به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و در سوم اسفند ماه 1395 با درخواست شرکت برای ورود به فرابورس از سوی هیات پذیرش این بازار موافقت شده است.

شرکت کشت و دام قیام اصفهان از جمله شرکت های فرعی شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس بوده از جمله واحد های تجاری گروه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

این شرکت با سرمایه 35 میلیارد تومانی و به عنوان ششمین شرکت بورسی فعال در صنعت دامپروی طی عملکرد سال مالی 96 از کل بازار فروش محصولات زراعی از جمله گندم،جو،پسته،کلش،کلزا ذرت علوفه ای ،کود حیوانی و همچنین شیر و دام معادل با 91 میلیارد و 863 میلیون و 500 هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل با رشد 7 درصدی روبرو است.

ناشر «زقیام» در پایان سال مالی 96 توانسته به ازای هر سهم 242 ریال سود خالص محقق سازد که در مقایسه با سال مالی قبل با کاهش 58 درصدی مواجه است.

این شرکت در حالی سهامداران خود را برای 31 تیر ماه امسال به مجمع عادی سالیانه فراخوانده که بنا دارد حدود 11 درصد از سود خالص خود معادل 800 تومان به ازای هر سهم را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع پیشنهاد دهد.

captcha