خروج کامل شبه نظامیان کرد از «منبج» سوریه
کد خبر: 3730522
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

خروج کامل شبه نظامیان کرد از «منبج» سوریه

گروه بین‌الملل ـ شورای نظامی شهر «منبج» وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای، از خروج آخرین گروه از مشاوران نظامی یگان‌های مدافع خلق کرد از این شهر خبرداد.

خروج کامل شبه نظامیان کرد از شهر منبج سوریه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ شورای نظامی منبج وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آخرین گروه از مشاوران نظامی یگان‌های مدافع خلق کرد پس از اتمام مأموریت خود در آموزش نظامی نیروهای ما با توافق ائتلاف بین‌المللی این شهر را ترک کردند.

 ترکیه و آمریکا ماه گذشته میلادی بر نقشه راه در ارتباط با شهر منبج که دارای اکثریت عرب بوده و در 30 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد، توافق کردند.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه درباره نقشه راه آمریکا و ترکیه بر سر منبج اعلام کرد: «ما ترکیه را دشمن متجاوز خاک خودمان میدانیم. نه آمریکا نه ترکیه حق ندارند بر سر یک شهر سوریه مذاکره کنند. تأکید می‌کنم وظیفه حکومت این است که در راستای آزادسازی هر وجب از خاک خود تلاش کند؛ البته بر اساس اولویت‌هایی که مشخص می‌کند».

شهر منبج در کنترل نیروهای دموکرات سوریه که از سوی واشنگتن حمایت می‌شود قرار داشته و نیروهای نظامی آمریکایی و فرانسوی در قالب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در آن حضور دارند.

خبر دیگر از سوریه حاکی است که بر اساس طرحی که آمریکا آن را آماده کرده است، کلاه‌ سفیدها و خانواده‌ای آن‌ها سوریه را به مقصد کانادا و برخی کشورهای اروپایی ترک می‌کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری المیادین، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اعلام کرد که براساس این طرح، 1000 عضو سازمان کلاه‌ سفیدها و خانواده‌های آن‌ها به آلمان، انگلیس و کاندا منتقل می‌شوند.

 اگرچه کلاه‌ سفید‌ها از آن‌ به عنوان سازمانی برای حمایت و نجات جان شهروندان سوریه تعبیر می‌شود و اعضای آن داوطلب و غیرمسلح هستند و در اغلب موارد در حال برداشتن آوار و نجات افراد دیده می‌شوند، اما در برخی موارد این افراد از اقدامات داوطلبانه خود بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی کرده و علیه دولت بشار اسد پرونده‌سازی می‌کردند.

انتهای پیام

captcha