لازمه جامعه دینی متعالی؛ سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت
کد خبر: 3730466
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مرادی تصریح کرد:

لازمه جامعه دینی متعالی؛ سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با تأکید بر اینکه یک جامعه دینی تعالی بخش و تعالی گرا جز با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد نمی‌شود، گفت: علم و فرهنگ امروزه اساسی ترین منابع قدرت برای کشور ها به شمار می آیند.

لازمه جامعه دینی متعالی؛ سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی امروز ۲۵ تیر ماه، در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است.
 
در ابتدای این نشست حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: استقلال و آزادی جزو آرمان های کشور ما محسوب می‌شود و تمام نهضت های شکل گرفته در کشور در مقاطع مختلف از مشروطه تاکنون بر اساس همین آرمان به فعالیت پرداخته است.

وی با بیان اینکه تحقق این آرمان‌ها بدون قدرت تحقق نمی‌یابد، گفت: مهمترین ابزار ایجاد قدرت دستیابی به علم است. اهمیت علم نیز در مسیری است که می ‌یماید و می‌تواند سبب شود قدرت در جهت صلاح یا فساد حرکت کند.

وی آموزش و پرورش را جایی دانست که باید در آن تفکر راهبردی حاکم و در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد و گفت: با این حال شاهد غفلت‌هایی از سوی مسئولان و سیاستگذاران در این زمینه بوده‌ایم.

 وی با تأکید بر اینکه یک جامعه دینی تعالی بخش و تعالی گرا جز با سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد نمی‌شود، گفت: حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دو عنصر اساسی علم و فرهنگ را در بر می‌گیرند که امروزه اساسی ترین منابع قدرت برای کشور ها نیز به شمار می آیند.

وی سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را در گرو توجه به نیروی انسانی خواند و تصریح کرد: برای پرورش دانش‌آموزان نیاز به نیروهای پرورش یافته ای داریم که بتواند استعدادهای بالقوه دانش آموزان را بالفعل کنند. این نقش باید توسط معلم فکور، ماهر، با بصیرت، آینده نگر و با اعتماد به نفس ایفا شود.

مرادی چالش‌های آموزش و پرورش را در سطوح بنیادی و راهبردی قابل طبقه‌بندی دانست و گفت: محصولات و برون دادهای این دسته از جشنواره‌ها باید ناظر و مرتبط با چالش‌های آموزش و پرورش باشد و پاسخ‌های درست را در اختیار راهبران و مسئولان آموزش و پرورش قرار دهند؛ بسیج فرهنگیان نیر باید خود را برای پیمودن چنین مسیری آماده کند.

بنابر گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم کاظم دل قندی دبیر کمیته علمی جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجیان به ارائه گزارشی پرداخت و با اشاره به اینکه  ۲۷۶ اثر در ۱۲ محور ارسال شده است، گفت: در هر محور سه نفر برگزیده شدند که در نهایت از ۳۶ نفر تقدیر به عمل می آید.

وی به رشد ۲۰ درصدی جشنواره در سطح کمی و کیفی اشاره کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره در ابعاد گسترده‌تری برگزار می‌شود.

تکمیل می شود.

captcha