نقش‌آفرینی مسلمانان در جام طلای فرانسوی‌ها/ اسلام‌ستیزی را پایان دهید
کد خبر: 3730447
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کاربران توئیتر نوشتند:

نقش‌آفرینی مسلمانان در جام طلای فرانسوی‌ها/ اسلام‌ستیزی را پایان دهید

نقش‌آفرینی مسلمانان در جام طلای فرانسوی‌ها/ اسلام‌ستیزی را پایان دهید گروه بین‌الملل ـ در پی قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه و با توجه به نقش بازیکنان مسلمان و مهاجر در این پیروزی، بسیاری از کاربران توئیتر بر ضرورت پایان‌دادن به سیاست‌های بیگانه‌ستیزانه و اسلام‌ستیزانه در این کشور تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «دیلی صباح»، پل پوگبا، زننده یکی از گل‌های فرانسه در دیدار نهایی و شش نفر دیگر از هم‌تیمی‌های او مسلمان هستند.   

نزدیک به 80 درصد از بازیکنان تیم ملی فرانسه که دیروز یکشنبه(24 تیرماه) با پیروزی 4 بر دو برابر کرواسی قهرمانی جام جهانی 2018 روسیه را برای این کشور به ارمغان آوردند، فرزندان مهاجران هستند که یک سوم آن‌ها هم مسلمانند.

این در حالی است که مهاجران در مجموع هفت درصد از کل جمعیت فرانسه را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس، بسیاری از کاربران توئیتر در مطالبی که پس از پایان دیدار نهایی جام جهانی منتشر کردند، بر این نکته تاکید داشتند که فرانسه باید به رویکرد منافقانه خود درباره مهاجران و مسلمانان پایان دهد.

یکی از آن‌ها نوشت: علیرغم این همه قوانین ضداسلامی که در فرانسه به تصویب رسیده، نباید فراموش کرد که همین مسلمانان بودند که به قهرمانی فرانسه در جام جهانی کمک کردند.

به نوشته یکی دیگر از کاربران، آفریقایی‌ها و مسلمانان قهرمانی را به فرانسه دادند و حالا فرانسه باید به آن‌ها عدالت را هدیه کند.

فرد دیگری هم با اشاره به جشن قهرمانی فرانسه با حضور مسلمانان و مهاجران، سیاست‌های بیگانه‌ستیزانه و اسلام‌ستیزانه این کشور را شرم‌آور توصیف کرد.

انتهای پیام

captcha