صف طولانی درمان/ برای پیشگیری هم «مرهم» داریم
کد خبر: 3727826
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

صف طولانی درمان/ برای پیشگیری هم «مرهم» داریم

گروه سلامت ــ گروه خیریه مرهم علاوه بر انجام اعمال جراحی رایگان در مناطق محروم، دوره‌های پیشگیری و ترویج سلامت را نیز در مناطق محروم برگزار می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار ایکنا، پزشکان موسسه خیریه مرهم علاوه بر 5 روز حضور در مناطق محروم خراسان جنوبی و جراحی رایگان بیماران مبتلا به شکاف کام و لب، دو کارگاه آموزشی با محوریت پیشگیری را برگزار می‌کنند. اولین کارگاه آموزشی کارگاه پیشگیری از دیسک کمر است که ویژه عموم مردم برگزار شده و مردم با حضور در این کارگاه، نحوه مراقبت از خود و پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر را آموزش می‌بینند. این کارگاه آموزشی توسط رحمت‌الله حافظی، رئیس گروه طب فیزیکی و توان‌بخشی مرهم در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود. دومین کارگاه آموزشی با عنوان کارگاه آموزش و فرهنگسازی سلامت نیز برای مسئولان خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت شخصی و روستایی توسط کریم رضائی، رئیس کارگروه آموزش و فرهنگسازی سلامت موسسه مرهم برگزار خواهد شد. این دو کارگاه آموزشی براساس نیازسنجی قبلی منطقه محروم خراسان جنوبی و به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایکنا در حالی که طی دو روز حضور پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم در استان خراسان جنوبی شاهد صف‌های طولانی مردم برای ویزیت و جراحی شکاف کام و لب بوده‌ایم، باید امیدوار بود مردم این منطقه از دوره‌های آموزشی پیشگیرانه نیز استقبال کنند، چرا که با توجه به محرومیت‌های موجود در این منطقه، لزوم توجه بیشتر به امر پیشگیری ضروری است.

انتهای پیام

captcha