28 آرزوی برآورده شده/ دلار و سکه نه؛ اینجا انسانیت رکورد می‌زند
کد خبر: 3727579
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

28 آرزوی برآورده شده/ دلار و سکه نه؛ اینجا انسانیت رکورد می‌زند

گروه جامعه: در کشوری که هر روز دلار و سکه رکورد می‌زنند، پزشکانی هستند که با انسانیتشان رکورد برآورده کردن آرزوها را می‌شکنند.

28 آرزوی برآورده شده/ دلار و سکه نه؛ اینجا انسانیت رکورد می‌زند

به گزارش خبرنگار ایکنا، از روز گذشته، 12تیرماه، که گروه پزشکان جراحی پلاستیک مناطق محروم وارد بیمارستان رازی شهر بیرجند شده‌اند تاکنون 28 عمل جراحی موفقیت آمیز شکاف لب و شکاف کام را به صورت رایگان انجام دادند. این گروه از پزشکان که عضو مؤسسه مرهم هستند و به صورت داوطلبانه برای جراحی پلاستیک و ترمیمی به مناطق محروم می‌روند از صبح روز گذشته اعمال جراحی را آغاز کرده‌اند و تا 9 شب حدود 28 بیمار نیازمند مورد جراحی قرار گرفتند

از صبح امروز، 13 تیرماه، نیز تمامی کادر پزشکی در هفت اتاق عمل این بیمارستان مشغول انجام جراحی پلاستیک هستند. روز گذشته نیز 67 بیمار از نقاط مختلف استان خراسان جنوبی ویزیت شدند که هشت بیمار نوبت عمل گرفته و چهار بیمار نیز برای انجام جراحی به اتاق عمل فرستاده شدند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته علاوه بر تمامی بیماران نیازمندی که قبلا ثبت نام کرده‌اند و مشخصات پزشکی خود را در اختیار گروه قرار داده‌اند در طول پنج روز اقامت کادر درمانی در بیرجند، بیماران نیازمند ویزیت می‌شوند و تا حد ممکن مورد جراحی قرار می‌گیرند.

امروز چهارشنبه 13 تیرماه، نیز 41 عمل جراحی انجام می‌شود. همین تعداد جراحی نیز فردا انجام می‌گیرد. تمامی این اعمال جراحی به صورت رایگان انجام می‌شود و حتی بیمارانی که وضعیت مالی آنها به نحوی نبود که بتوانند از شهرهای خود به بیرجند بیایند با مساعدت مالی مسئولان به بیمارستان منتقل شدند.

28 آرزوی برآورده شده/ دلار و سکه نه؛ اینجا انسانیت رکورد می‌زند

نکته قابل توجه و ارزشمند این است که با همکاری مسئولان مؤسسه مرهم و مسئولان استانی امکان استقرار همراهان بیماران به صورت رایگان در محل‌هایی که ارتش، بهزیستی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مساجد و حسینیه‌ها نیز فراهم کرده‌اند، مهیا شده است تا فشار مالی نیز متوجه خانواده‌ها نشود، اینجا دلار و سکه نه؛ انسانیت است که رکورد می‌زند.

 انتهای پیام

captcha