اعزام ۶۰۰ دانشجوی بسیجی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی
کد خبر: 3725420
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

اعزام ۶۰۰ دانشجوی بسیجی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی

گروه اجتماعی- مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تابستان امسال پیش بینی می‌شود ۶۰۰ دانشجوی بسیجی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شوند .

اعزام ۶۰۰ دانشجوی بسیجی خراسان جنوبی به اردوهای جهادی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، امروز 4 تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از امروز اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی سراسر استان آغاز شده و تا نیمه شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه این دانشجویان در چند حوزه فعالیت خواهند کرد، افزود: این دانشجویان در بحث عمرانی مانند تعمیر مساجد و کمک به نیازمندان فعالیت و در حوزه سلامت و درمان نیز در بحث‌های برگزاری کلاس‌های طب اسلامی، سبک زندگی و توزیع بسته‌های بهداشتی فعالیت می کنند .

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: درحوزه پژوهش و تحقیقات نیز به منظور حل مشکلات روستاییان و شناسایی استعدادهای اشتغال فعالیت خواهند داشت.

صلاحی ادامه داد: تسهیل گری برای مردم روستا و کارآفرینی، برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و جمع‌آوری گیاهان دارویی نیز از جمله فعالیت‌ها در عرصه کارآفرینی و اشتغال خواهد بود.

وی افزود: در عرصه آموزشی، تربیتی و فرهنگی نیز این افراد در کلاس‌های اوقات فراغت، تقویتی، بومی و محلی و کلاس های مشاوره و هنری فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از تمام شهرستان‌های استان نیروهای جهادی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: در طول تابستان، ۳۰ گروه از دانشجویان دانشگاه‌های استان به مناطق محروم اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۶ گروه خواهر و ۱۴ برادر هستند .

صلاحی ادامه داد: از این تعداد، 13 گروه در حوزه عمرانی، ۲۶ گروه در حوزه فرهنگی و سه گروه از دانشجویان جهادگر در حوزه تخصصی بهداشت و درمان فعالیت خواهند کرد.

معرفی شهدا در اردوهای جهادی

وی با اشاره به برنامه‌های اعزام امسال، خاطرنشان کرد: امسال هر گروه اعزامی با یاد یک شهید و با هدف معرفی آن شهید اعزام می شود و عکس شهید را بر روی لباس خود خواهند داشت.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح اعطای اردوهای جهادی برای نخستین بار در استان اجرا خواهد شد که در این راستا قرار است امسال قبل از ورود به روستاها و نقطه هدف گروه‌ها شناسنامه محیطی آن روستا را تنظیم کرده و هر گروه جهادی در مدت سه تا پنج سال سعی کند مشکلات روستا را مرتفع کند.

صلاحی ادامه داد: با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان در پاییز سال جاری، برنامه هایی از قبیل دیدار با خانواده شهدا، تعمیر منازل خانواده شهدا در روستاها و ترویج سیره شهدا را در دستور کار داریم .

وی با بیان اینکه سال گذشته 590 نفر از دانشجویان به اردوهای جهادی اعزام شدند، افزود: امسال شهرستان های بیرجند، قاین و طبس بیشترین اعزامی را خواهد داشت و همچنین بیشترین نقاط هدف دانشجویان جهادی مربوط به شهرستان های نهبندان، قاین، فردوس، سربیشه و درمیان است .

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال دهمین دوره طرح ولایت استانی با حضور ۱۰۰ نفر از دانشحویان منتخب دانشگاه های استان برگزار خواهد شد که در این طرح برگزیدگان به مراحل کشوری اعزام می شوند.

صلاحی تصریح کرد: در این راستا امسال 14 نفر از بانوان و آقایان به مشهد اعزام و با مبانی اندیشه اسلامی بیشتر آشنا می‌شوند .

وی بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان در سال جاری، در بحث کمیته دانشجویان و اساتید استان چندین کمیته تشکیل و جلساتی برگزار شده است و نشست های شب شعر و خاطره با موضوع شهدا نیز برگزار خواهد شد .

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره اسلام ناب در تابستان امسال، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۰ نفر از دانشجویان فعال از 27 تیرماه جاری به مدت 10 روز به تهران اعزام می‌شوند

انتهای پیام

captcha