نگاه مسئولانه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود
کد خبر: 3725413
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
تبادار:

نگاه مسئولانه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس تأكید كرد كه نگاه مسئولانه و باورمندی نسبت به موضوعات به ویژه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود.

نگاه مسئولانه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس روز گذشته، 3 تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت روستا که با رویکرد بررسی سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در راستای اجرای دستورالعمل میز خدمت و حقوق شهروندی برگزار شد، گفت: امتیازهای ارائه شده پیرامون بازرسی‌های انجام شده از 59 دستگاه اداری استان و کسب رتبه‌های برتر توسط آنها را قبول ندارد.
استاندار فارس ادامه داد: زحمت مدیران را قبول دارم اما امتیازات از لحاظ مقایسه‌ای در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی برخلاف آمارهای موجود است.
وی خواستار ورود جدی ارزیابان و بازرسان به شاخص‌های کلیدی در بحث بررسی عملکردها شد و خطاب به مدیران گفت: بخشنامه‌ها را با تأکید و جدیت دنبال کنید و صرفاً به عنوان یک کار تکلیفی و یدون اثربخشی در پهنه اجتماعی به آن نگاه نکنید.
استاندار فارس گفت: نگاه مسئولانه و باورمندی نسبت به موضوعات به ویژه در حوزه حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در مدیران نهادینه شود و آموزش‌های لازم برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.
تبادار با تصریح بر اینکه خروجی آموزش‌ها باید در سیستم اداری ملموس باشد، تاکید کرد: به کمیت گزارش و بازرسی‌ها توجه نباید کرد، بلکه باید بر روی یک یا چند موضوع مهم متمرکز شد و با نگاه اثربخشی آن را رصد و دنبال کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه باید در نگاه به موضوعات ماهیت مسئله مدنظر قرار گیرد، گفت: هدف اصلی از میز خدمت تسهیل امور مردم، تکریم و جلوگیری از سرگردانی و کاهش زمان پاسخگویی است، لذا باید در میزهای خدمت باید ار افراد خبره، کارا و تسهیل‌گر استفاده کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه اگر به ماهیت موضوعات توجه نشود، پیچیده‌تر خواهد شد، لزوم داشتن نگاهی جامع به میز خدمت را یادآور شد و ادامه داد: با ماهیت‌یابی موضوعات می‌توان افکار عملیاتی را دنبال کرد و آن‌ها را تمرین یا قیاس کنیم و پس از آن موانع را شناسایی و راهکارهای رفع‌ آن را ارائه کنیم.
وی با تصریح اینکه باید بدانیم در موضوع میز خدمت اصل و فرع موضوعات ایجاد تسهیل است و در کنار این اصل توجه به تکریم مردم از اهم موضوعات است، گفت: باید تکلیف‌ها و فرمت‌ها در نظام میز خدمت نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.
تبادار با تأکید بر اینکه نباید کاری کرد که میز الکترونیکی خدمت آن‌قدر پیچیده شود که مردم از خیر آن بگذرند، افزود: نباید با ایده‌هایی که منجر به ارائه خدمت و تسهیل امور مردم می‌شود به گونه‌ای رفتار کنیم که ایجاد کننده ناامیدی باشد.
استاندار فارس گفت: در پنجره واحد خدمت باید از افراد زبده، متعهد، باورمند و با تعصب و اهتمام جدی نسبت به امور مردم استفاده شود.
استاندار فارس در خاتمه خواستار استفاده از تمام منطق‌، استدلال و روش‌های متفاوت در بررسی موضوعات مردم و ازائه رهکار پیرامون آنها شد و گفت: باید مردم به این باور عمومی برسند که خدمت در بهترین شرایط و کوتاه‌ترین زمان به آنها ارائه می‌شود.
انتهای پیام

captcha