مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود
کد خبر: 3725412
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
روز پنجشنبه در اصفهان؛

مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود

گروه معارف- مراسم ویژه سالگرد شهدای هفتم تیر، پنجشنبه 7 تیرماه با حضور صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه انصارالحسین (ع)، موسسه فرهنگی شهید بهشتی واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای در نشست خبری مطبوعاتی و رسانه‌ای سالگرد شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه وهفته بازخوانی وافشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: در خصوص چگونگی حادثه هفتم تیر باید به علل وعوامل داخلی و خارجی که باعث وقوع آن شد، بپردازیم و سپس بررسی شود که دشمنان اسلام و انقلاب در به‌وجود آوردن این حادثه چه هدفی داشتند که اگر این دو قسمت بررسی شود می‌‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا در حادثه ۷ تیر که فاجعه بزرگی برای عالم اسلام و انقلاب بوده است، دشمن به اهدافش رسیده؟ و یا خون بر شمشیر و به تعبیری خون بر نفاق پیروز شد؟
وی افزود: شهید بهشتی از سال‌های ۱۳۲۲ وارد فعالیت‌های سیاسی می‌‎شوند و فعالیت‌های‌شان را مرحله به مرحله انجام می‌دهند، در واقع ایشان چهره‌ای نیست که یک شبه در انقلاب ظهور و بروز پیدا کرده باشد، بلکه چهره‌ای است که از همان نوجوانی یک امتیازهای ویژه داشتند که نمونه آن نگاه ایشان به اسلام، قرآن، استقلال کشور و روحیه ضد استبدادی و ضد استعماری بود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید بهشتی انسانی متفکر و اندیشمند و همواره به دنبال دشمن شناسی بود، بیان کرد: یکی از جمله اقدامات مهم آیت‌الله شهید بهشتی بعد از انقلاب اسلامی، تشکیل حزب جمهوری اسلامی است که اگرچه امروز حزب به معنی حزب واقعی وجود ندارد، ولی همچنان اندیشه‌ها و افکار شهید بهشتی برقرار است.
حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: مراسم ویژه سالگرد شهدای هفتم تیر، پنجشنبه 7 تیرماه با حضور صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه انصارالحسین (ع)، موسسه فرهنگی شهید بهشتی واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha