درآمد کم مردم؛ از مشکلات مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3725386
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

درآمد کم مردم؛ از مشکلات مؤسسات قرآنی سیستان و بلوچستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه قرآن و عترت فجرآفرین زاهدان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی مؤسسات سیستان و بلوچستان مشکلات مالیاتی است، گفت: در این استان مردم به دلیل پایین بودن درآمدشان و مشکلات مالی توان پرداخت هزینه‌های کلاس‌های قرآنی را ندارند.

هزینه‌ها و درآمد کم مردم و عدم توجه مسئولان به استان‌های مرزی از مشکلات مؤسسات قرآنی سیستان

مهدی پورموسوی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت فجرآفرین زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه این مؤسسه از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: مؤسسه فجرآفرین مجوز فعالیتش را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان کسب کرده است.
وی در ادامه افزود: مؤسسه فجرآفرین در ترم بهار حدود 200 قرآن‌آموز در دوه‌های قرآنی مؤسسه حضور یافتند و در حاضر نیز کلاس‌هایی از جمله حفظ، روخوانی و روانخوانی را ویژه پسران برگزار می کند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت فجرآفرین با اشاره به مکان‌هایی که برای برپایی کلاس‌های مؤسسه در نظر گرفته شده است، گفت: کلاس‌های مؤسسه فجرآفرین علاوه بر خود مؤسسه در مساجد، منازل سازمانی سپاه و نیروی انتظامی برگزار می‌شود که در پایان تمامی کلاس‌ها به قرآن‌آموزان حاضر در این دوره‌ها گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.
پورموسی به مشکلات پیش‌روی مؤسسه فجرآفرین اشاره کرد و افزود: مشکلات مالیاتی مهمترین مشکل مؤسسات سیستان و بلوچستان است، به طوری که مردم به دلیل نبود درآمد کافی و مشکلات مالی و عدم توجه و رسیدگی مسئولان به استان‌های مرزی توان پرداخت هزینه‌های کلاس‌های قرآن را ندارند و در کنار این مسئله مدیران مؤسسات برای تهیه وسایل کمک آموزشی چون نرم‌افزار و کتاب قرآن با مشکلاتی روبرو هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن کریم از سوی مؤسسه برگزار و هر روز یک جزء قرآن با حضور اساتید برگزار می‌شد و نکات آموزشی تجوید توسط اساتید برای حاضران در جلسه یادآوری می‌شد. جشن نیمه رمضان نیز از برنامه‌های با‌شکوه ویژه رمضان بود که در مؤسسه برگزار شد.
یادآور می‌شود، این مؤسسه در زاهدان، بلوار بزرگمهر، انتهای بزرگمهر 26 واقع شده است.
انتهای پیام

captcha