تدوین برنامه آموزشی مبتنی بر قرآن و سنت در امارات
کد خبر: 3725353
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

تدوین برنامه آموزشی مبتنی بر قرآن و سنت در امارات

گروه بین‌الملل ـ سلطان بن محمد قاسمی، حاکم شارجه از تدوین یک برنامه آموزشی مبتنی بر قرآن و سنت ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.

طرح‌ برنامه آموزشی براساس قرآن و سنت نبوی ذر امارات

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت روزنامه اماراتی البیان؛ سلطان بن محمد قاسمی، حاکم شارجه، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «الخط المباشر»(خط مستقیم) از تدوین یک برنامه آموزشی مبتنی بر آموزش قرآن، سنت نبوی و زبان عربی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: این برنامه آموزشی دانش‌آموزان را از مرحله خردسالی تا ورود به دانشگاه شامل می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که براساس این برنامه آموزشی تربیت شوند، امکان ورود به بهترین دانشگاه‌ها را خواهند داشت.

حاکم شارجه تبیین کرد: تدبر در قرآن منجر به بهبود دریافت مفهومی و زبانی این کلام الهی می‌شود به این ترتیب شخص متوجه می‌شود که قرآن کتابی اعجازآمیز است.

سلطان بن محمد قاسمی اضافه کرد: اعجاز قرآن در اثبات نظریه‌های علمی از طریق آیات آن نیست، بلکه در زبان آن است و من هرگاه به تلاوت قرآن می‌پردازم به نگارش آنچه خوانده‌ام مشغول می‌شوم و نتیجه آن چشمگیر و بزرگ است.

وی در ادامه همگان را به تلاوت همراه با تدبر در قرآن دعوت کرد و گفت: هر کس در آغاز فراگیری تلاوت قرآن در برخورد با هر واژه‌ای، معنای آن را یادداشت کند، بعدها وارد عالمی دیگری به وسیله عجایب این واژگان می‌شود، چرا که زبان عربی و به خصوص قرآن دچار اشتباه نمی‌شود.

حاکم شارجه در پایان گفت: تربیت همواره پیش از آموزش آغاز می‌شود، به همین دلیل تربیت از دوره خردسالی آغاز می‌شود و آموزش زبان عربی از مهدکودک باید آغاز بشود.

انتهای پیام

captcha