مساجد به مجالس دائمی مباحثه تبدیل شود/ ضرورت شناخت مواجهه خردمندانه با فضای مجازی
کد خبر: 3725179
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
حجت‌الاسلام احمد لطفیان:

مساجد به مجالس دائمی مباحثه تبدیل شود/ ضرورت شناخت مواجهه خردمندانه با فضای مجازی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با اشاره به ضرورت شناخت نحوه مواجهه فعال و خردمندانه با فضای مجازی، گفت: مساجد باید به میدان پر تحرک و یک مجلس دائماً در حال مباحثه و قابل دسترسی به اطلاعات علمی، تبدیل شود.

مساجد به مجالس دائمی در حال مباحثه تبدیل شود/ ضرورت شناخت نحوه مواجهه خردمندانه با فضای مجازی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کرسی آزاداندیشی «سبک زندگی و مراقبت معنوی» با رویکرد فرهنگ و فضای مجازی با حضور جمعی از جوانان و خانواده‌های‌شان امروز، چهارم تیرماه در نیک‌شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر سیستان و بلوچستان با اشاره به کارزار فکری، دانش و فضای مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب، گفت: فضای مجازی ظرفیت بی‌سابقه‌ای برای ترویج معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی است.
وی بیان کرد: امروز دشمن با فعالیت در سایت‌های اینترنتی با ایجاد تشویش وحشت‌آور در ذهن، تفکرات اسلامی را مورد تهاجم قرار می‌دهد، تهاجمی که استدلالی نیست و بلکه اخلال در عقیده، تزریق ناامیدی و ايجاد اختلافات مذهبی، استفاده از روش‌های ضد فرهنگی، تخریبی و روان‌شناسانه است و بر عهده ماست که این شبهه‌ها را با پیشگیری و یا درمان، برطرف کنیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت شناخت نحوه مواجهه فعال و خردمندانه با فضای مجازی، گفت: مساجد باید به میدان پر تحرک و یک مجلس دائماً در حال مباحثه و قابل دسترسی به اطلاعات علمی، تبدیل شود تا بتواند با ترویج معارف نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه جوانان را رشد داده و تربیت کند.
وی با تشریح آسیب‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، اظهار کرد: اگر امروز ما از فرصت و قافله متنوع و زیاد وسایل تبلیغی، مسجد‌محوری و نماز درمانی عقب بمانیم قطعا یک خسارت بزرگ تاریخی برای ما پیش خواهد آمد.
امام جمعه نیک‌شهر بیان کرد: جوان مهدی‌یاور و مهدی‌باور از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است، البته احتیاج دارد که تغذیه معنوی و فکری دائمی هم بشود. ابزارها، فعاليت‌ها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوانان خوش‌فکر و مؤمن قرار گیرد.
لطفيان با اشاره به خطر رعایت نشدن حقوق افراد، پرخاشگری‌های بی‌مورد، بی‌صبری و نابردباری در فضای مجازی و لزوم آسیب‌شناسی علت آن از زاویه سبک زندگی قرآنی، گفت: فضای مجازی پیوستاری از فضای واقعی و فیزیکی است. اولین ویژگی فضای مجازی این است که زمان در آن پویا شده است و روز و شب ندارد، دومین ویژگی فضای مجازی فشردگی مکان است، در زمان‌های قدیم فاصله جغرافیایی محدودیت محسوب می‌شد در حالی که در این فضا این مشکل از بین رفته است.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha