جای خالی دوره‌های حفظ یک‌ساله قرآن در خوزستان
کد خبر: 3724995
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

جای خالی دوره‌های حفظ یک‌ساله قرآن در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول شعبه بیت‌الاحزان شادگان با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان استان به ظرفیت حفاظ توجه بیشتری بکنند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان دوره‌های بیت‌الاحزان در کشور خوزستانی هستند، اگر این طرح در استان حمایت شود نیازی نیست حفاظ خوزستانی این دوره‌ها را در خارج از استان بگذرانند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، همزمان با اجرای طرح قرآنی رحله (حفظ 4 جزء قرآن در تابستان)، شعبه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در شهرستان شادگان نیز تابستان امسال این طرح را ویژه پسران برگزار می‌کند. این شعبه به همت یکی از حفاظ این شهرستان از سال 92 فعالیت خود را در شادگان آغاز کرده است.

فؤاد نعیماوی مسئول شعبه بیت‌الاحزان عصر الظهور شادگان درباره فعالیت این مؤسسه به ایکنای خوزستان گفت: چهار سال است که فعالیت این شعبه به نام بیت‌الاحزان در شهرستان شادگان آغاز شده است. حیطه کاری این مؤسسه بیشتر حفظ قرآن کریم است. در همین راستا سه سال است که طرح رحله در فصل تابستان توسط این شعبه در سطح شهرستان برگزار می‌شود. در این طرح حافظان قرآن کریم، چهار جزء قرآن کریم را به همراه تفسیر و مفاهیم حفظ می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر دوره‌های حفظ، کلاس‌های آموزش تجوید،‌ روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نیز در این شعبه دایر است. علاوه بر آن دوره‌های صوت و لحن، احکام، فقه و عقاید و همچنین تفسیر جزء فعالیت‌های این شعبه است.

این حافظ قرآن اظهار کرد: مدت دو سال است که فعالیت این شعبه در بخش بانوان نیز شروع شده و استقبال خوبی از کلاس‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی از سوی بانوان به عمل آمده است. در حال حاضر حدود 50 قرآن‌آموز در بخش آقایان و همین تعداد در بخش بانوان در دوره‌های ما شرکت می‌کنند. بانوان در مقاطع سنی بزرگسال و نوجوان(دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان) هستند.

مسئول شعبه بیت‌الاحزان شادگان ادامه داد: در حال حاضر در این شعبه فقط طرح رحله را اجرا می‌کنیم و خروجی این طرح، بیست نفر حافظ 5 جزء قرآن و دو نفر حافظ 20 جزء بوده است. پس از اتمام طرح رحله، مؤسسه علاقه‌مندان به حفظ کل قرآن را به دوره‌های بیت‌الاحزان در سراسر کشور سوق می‌دهد.

نعیماوی اظهار کرد: در سطح شهرستان حدود 15 نفر حافظ کل داریم که در طرح‌های یکساله حفظ قرآن در سطح کشور موفق به حفظ قرآن کریم شد‌ه‌اند. پنج نفر از این حفاظ در شهرهای مختلف کشور مثل مشهد، اراک و تهران مشغول به تدریس قرآن در شعب بیت‌الاحزان هستند.

وی با بیان اینکه در سال 91 موفق به حفظ کل قرآن شده است،‌ گفت: همان سال اقدام به برگزاری دوره‌های حفظ در شهرستان کردم و استقبال مردم بسیار خوب بود. شهرستان شادگان زمینه قرآنی زیادی دارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به جوانان و نوجوانان نخبه این شهرستان شود. قاریان نوجوان و جوان خوش‌خوان زیادی در شهرستان داریم که در مسابقات دانش‌آموزی نیز نمود آن را می‌بینیم.

مسئول شعبه بیت‌الاحزان شادگان گفت: سال اول راه‌اندازی این مؤسسه استقبال بی‌نظیری از دوره‌های آن شد و حدود 100 نفر ثبت‌نام کردند. با توجه به ظرفیتی که شهرستان شادگان دارد لازم است مسئولان اهمیت بیشتری به این شهرستان در حوزه قرآن بدهند.

این فعال قرآنی درباره امکان برگزاری دوره حفظ شبانه روزی قرآن کریم در شادگان، با بیان اینکه اجرای طرح رحله مقدمه‌ای برای اجرای طرح یکساله حفظ قرآن در شادگان است، گفت: برگزاری دوره شبانه‌روزی نیازمند امکاناتی است که در حال حاضر برای ما فراهم نیست. تجربه اجرای طرح رحله به ما کمک می‌کند تا در سال‌های بعد طرح یکساله را اجرا کنیم.

نعیماوی در پایان با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان استان خوزستان به ظرفیت حفاظ توجه بیشتری بکنند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان دوره‌های بیت‌الاحزان در کشور خوزستانی هستند و چون استان ما در این زمینه کمبود دارد افراد مستعد ما ناچار به شرکت در این دوره‌ها در شهرهای دیگر می‌شوند. اگر این طرح در استان حمایت شود و حداقل یک مدرسه شبانه‌روزی در اهواز راه‌اندازی شود،‌ حافظان خوزستانی نیازی نیست این همه راه را برای شرکت در دوره‌های بیت الاحزان طی کنند.

در ادامه تصاویری از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان عصر الظهور شادگان در زمینه‌ محافل قرآنی، مسابقات، اردو و کلاس‌های آموزشی را می‌بینید

 

انتهای پیام

captcha