کاری نکنیم جوانان از اسلام و نماد‌های آن زده شوند
کد خبر: 3724849
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
موسوی هوایی:

کاری نکنیم جوانان از اسلام و نماد‌های آن زده شوند

گروه جامعه ــ معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه باید نیاز‌های جوانان را شناخت و به فکر تعریف مدل و نماد اسلامی برای آنان بود، گفت: لازم نیست کاری کنیم که جوانان به سمت اسلام حرکت کنند چراکه آن‌ها فطرتا به سمت حق می‎آیند، نباید کاری کنیم که جوانان از اسلام و رفتار مسلمین و آن‌هایی که نماد‌های اسلامی می‌دانند زده شوند.

کاری نکنیم جوانان از اسلام و آن‌هایی که نماد‌های اسلامی می‌دانند زده شوند/  ضرورت تعریف مدل اسلامی برای جوانان
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اصول هدایت و جذب جوانان به مبانی دینی و قرآنی در شرایط فعلی جامعه و نقش آنان در تحقق جامعه اسلامی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: نسل جوان، امروز از آسیب‎پذیرترین و حساس‎ترین عناصر کشور است. ایام نوجوانی و جوانی زمانی است که اعتقادات و شخصیت و شاکله وجودی انسان در آن شکل می‌گیرد و بر همین اساس، در روایات متعددی به نقش این دوران در شکل‌گیری شخصیت تاکید شده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نسبت اسلام با جوانان نسبت بسیار نزدیکی است و خداوند متعال برای جوانان سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: به طوری که دین مقدس ما از این سرمایه‎های ارزشمند در مواقع بسیار حساس استفاده کرده است. اما درباره نقش جوانان در جامعه از نگاه قرآن؛ به طور کلی باید گفت یک انسان مومن باید از ابتدای فهم و درکش تا انتهای زندگی نقش مثبتی در جامعه داشته باشد و نیازی نیست که قرآن افراد را در تأثیرگذاری در جامعه با مبنای سن جداسازی کند.

وی ادامه داد: جوانان با توجه به اینکه فطرتا سالم‎ هستند و به ملکوت نزدیک‎ترند جذبشان به حقایق فطری و الهی انسانی اسلام بیشتر است؛ لذا لازم نیست که ما کاری کنیم که جوانان به سمت اسلام حرکت کنند چراکه آن‌ها فطرتا به سمت اسلام می‌آیند. اما باید این را بدانیم که نباید کاری کنیم تا جوانان از اسلام و رفتار مسلمین و آن‌هایی که آن‌ها را نماد‌های اسلامی می‌دانند زده شوند.
 
جذب جوانان به اسلام یک جذب فطری است
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه جذب جوانان به اسلام یک جذب فطری است و با توجه به فطرتشان جذب خواهند شد، تصریح کرد: سازمان‌ها و نهاد‌هایی که مسئولیت فرهنگی نسبت مسائل جوانان دارند باید به طور خاص برای جوانان برنامه ویژه داشته باشند تا بتوانیم آن‌ها را در این صراط مستقیم نگه داریم. جوانی فصل بی‎بدیل و بی‎نظیر از زندگی هر انسانی است و اگر به مسئله جوان و جوانان آنچنان که حق این مطلب است درست رسیدگی شود، قطعا کشور در راه پیشرفت، موفقیت‎های بزرگی به دست خواهد آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی هوایی، با تاکید بر اینکه طراحی‌ها در حوزه جوانان باید به گونه‌ای باشد که با زندگی آن‌ها همخوان و همرنگ باشد گفت: جوانان ما گرایش‌های مختلف قرآنی، اسلامی، فرهنگی، مذهبی و گرایش به اهل بیت (ع) را دارند؛ اما باید آن‌ها را با توجه به شور و نشاط جوانی، پرسش‌گری جوانان و اینکه نسبت به حقایق کنجکاو هستند به گونه‌ای هدایت کنند که به راحتی این ارتباط‎ها را احساس و در واقع بدانند که نیاز‌های مذهبی در کنار نیاز‌های فرهنگی برآورده خواهد شد.
 
ضرورت تعریف مدل و نماد اسلامی برای جوانان
وی ادامه داد: باید مسئله جوانان، نیاز‌های جوانان و آینده جوانان را با برنامه‎ریزی برای آنها، یک مسئله درجه یک و جدی به حساب بیاوریم و بتوانیم با تبلیغ مبانی قرآنی و سیره اهل بیت (ع) جوانان را به خوبی و درستی جذب مسائل دینی کنیم. جوانان به تناسب سن خود دنباله‌رو مد و تنوع طلبی هستند، پس باید نیاز‌های آنان را شناخت و به فکر تعریف مدل و نماد اسلامی برای آنان بود.
انتهای پیام
captcha