گلایه نسبت به عدم همکاری مؤسسه‌های قرآنی با صداوسیمای خراسان رضوی
کد خبر: 3724314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
ایکنا گزارش می‌دهد؛

گلایه نسبت به عدم همکاری مؤسسه‌های قرآنی با صداوسیمای خراسان رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به عدم همکاری برخی مؤسسه‌های قرآنی مشهد در تولید برنامه‌های رسانه‌ای با وجود انعقاد قرارداد با صدا و سیما، بیان کرد: باید از فعالان حوزه قرآنی مطالبه کرد که چرا با سازمان صداوسیما همکاری ندارند چراکه ما از اجرای برنامه‌های قرآنی استقبال می‌کنیم و آمادگی خودمان را برای این منظور اعلام کرده‌ایم.

از گلایه نسبت به عدم همکاری مؤسسه‌های قرآنی با صداوسیمای خراسان رضوی تا انتقاد نوجوان مسجدی 17 ساله از مدیرکل

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جلسه هم اندیشی فعالان مسجدی مشهد با محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی عصر روز گذشته، 30 خردادماه در محل حسینیه شهدای مشهد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم فعالان 9 مسجد به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌هایشان پرداختند. مسجد پنج‌تن واقع در خیابان شهید بهشتی، مسجد 72تن در میدان امام حسین(ع)، مسجد ولی‌عصر واقع در بلوار سید رضی، مسجد جامع فاطمه زهرا(س) واقع در شهرک شهید رجایی، مسجد حاج حبیب در بلوار گاز، مسجد امام حسین(ع) در بلوار عبدالمطلب، مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان شهید علیمردانی، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در ابتدای بزرگراه وکیل آباد و مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در بلوار طبرسی جنوبی مسجدهایی بودند که فعالان آن‌ها در این مراسم حضور داشتند و در خصوص ظرفیت‌های مساجدشان توضیحاتی ارائه کردند.
توانمندی در اجرای برنامه‌های قرآنی بدون هیچ‌گونه توقع مالی، امکان استفاده از قاریان برجسته کشوری در برگزاری برنامه‌ها، نقش آفرینی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل‌های خانگی، برگزاری کلاس برای کودکان و نوجوانان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت رایگان، برپایی بازار در محله، برگزاری کلاس‌هایی با موضوع مهدویت و هنر و برپایی موکب به مناسبت روزهای عزاداری در کربلا از جمله اقداماتی است که توسط فعالان فرهنگی در مساجد اشاره شده در حال انجام است.
همچنین می‌توان به ایجاد مدرسه از دوران پیش دبستانی تا دانشگاه در محل مسجد، اجرای طرح 10 ساله برای دانش آموزان از کلاس چهارم ابتدایی، شناسایی کسبه فعال در حوزه تولید و فروش کالای ایرانی و برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی برای بانوان، به عنوان برخی دیگر از فعالیت‌های مساجد یاد شده اشاره کرد.
فعالان 9 مسجد حاضر در دیدار با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اقدامات دیگری از جمله اجرای 170 ساعت پرده‌خوانی داستان‌های قرآنی و 240 ساعت پرده‌خوانی با موضوع زندگی معصومان، تولید نوشت افزار با طرح‌های اسلامی و ایرانی، اردهای جهادی و کمک به زلزله‌زدگان و ... را نیز در مسجدهایشان به انجام رسانده‌اند.

از گلایه نسبت به عدم همکاری مؤسسه‌های قرآنی با صداوسیمای خراسان رضوی تا انتقاد نوجوان مسجدی 17 ساله از مدیرکل
محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در این مراسم، از فعالان مساجد خواست تا نخبگان و فعالان فرهنگی برجسته حاضر در مسجدهایشان را برای معرفی به عنوان الگوها در صدا وسیما به این سازمان معرفی کنند.
وی در همین راستا توضیح داد: هر مسجد در مشهد به عنوان مثال می‌تواند یک نفر از نخبگان قرآنی، علمی، ورزشی و .. و پنج نفر از فعالان فرهنگی خود را برای معرفی در صداوسیما در جهت الگوسازی به ما معرفی کند؛ هر مسجد در شهرستان‌های استان نیز می‌تواند یک نفر از فعالان فرهنگی خود را در همین راستا معرفی کند.
قاریان قرآن مساجد به صداوسیما معرفی شوند
نصرپور در خصوص قاریان برجسته در مساجد نیز افزود: فعالان مساجد می‌توانند این افراد را به ما معرفی کنند تا هماهنگی‌های لازم برای تلاوت و اجرای اذان توسط آنان در حرم رضوی فراهم شود.
همچنین مقرر شد تا فعالان مساجد، برنامه‌های خاصی که در مسجدشان انجام می‌شود و ارزش خبری دارد را به سازمان صداوسیمای خراسان رضوی اطلاع دهند تا برای تهیه گزارش توسط سازمان اقدام شود.

نصرپور همچنین از فعالان مسجدی خواست تا از فعالیت‌هایشان در مسجد مستند و کلیپ تهیه کرده و برای ارزیابی و پخش در شبکه تلویزیونی و رادیویی خراسان رضوی به سازمان صداوسیمای خراسان رضوی ارسال کنند.
نیاز صداوسیما به کارشناس مجری معارف
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز صدا و سیمای خراسان رضوی به کارشناس‌مجری در حوزه معارف، از فعالان مساجد خواست تا کارشناسان مرتبط با مسجد خودشان در رشته‌های مختلف کودک و نوجوان، روانشناسی، ورزشی، پزشکی و ... برای دعوت از آنان در اجرای برنامه در صدا وسیما به این سازمان معرفی کنند.
مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی در پاسخ به سؤال و دغدغه یکی از فعالان مسجدی در خصوص توجه بیشتر به اجرای برنامه‌‌های قرآنی در صداوسیمای خراسان رضوی، اظهار کرد: ما در این مورد تلاش می‌کنیم و به عنوان نمونه، سال گذشته با جامعه قاریان برای اجرای برنامه‌ 30دقیقه‌ای قرآنی با سلیقه خودشان از جمله برنامه‌های تدبر در قرآن، معرفی نخبگان و فعالان قرآنی، قراردادی امضا کردیم اما از آنان خبری نشد و اقدامی صورت نگرفت.
نصرپور در همین راستا ادامه داد: بنابراین باید از فعالان حوزه قرآنی مطالبه کرد که چرا با سازمان صداوسیما همکاری ندارند چراکه ما از اجرای برنامه‌های قرآنی استقبال می‌کنیم و آمادگی خودمان را برای این منظور اعلام کرده‌ایم.
حاشیه دیدار با مدیرکل
در بین فعالان مساجد که به ارائه گزارش می‌پرداختند، نوجوانی 17ساله نیز حضور داشت که جوان‌ترین فرد حاضر در این مراسم بود؛ وقتی نوبت به او رسید پیش از آن‌که به معرفی مسجد محل فعالیتش بپردازد، گفت: می‌خواهم قبل از معرفی مسجد از آقای مدیرکل محترم مطالبه‌ای داشته باشم.
سیدابوالفضل جهانی، فعال فرهنگی با لحنی مطالبه‌گر سؤالاتی را از نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی پرسید و ابراز کرد: آقای نصرپور! یکی از قوی‌ترین کانال‌های دشمن برای فعالیتش، رسانه است؛ حال سؤال من این است که شما در مسند مدیریت کل صداوسیمای خراسان رضوی چقدر به الگوسازی توجه کرده‌اید؟ شما تنها سخنرانی پخش می‌کنید اما آیا این کافی است؟ رسانه‌های دشمن به جوانان ما الگو معرفی می‌کنند اما شما چقدر در این مقوله کار کرده‌اید؟
نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، پس از اینکه در مقابل لحن منتقدانه این نوجوان، بدون اینکه واکنشی نشان دهد، خواست تا اگر پیشنهادی در رابطه با دغدغه‌هایش دارد، بیان کند.
اینکه مدیرکل سازمانی در اندازه صداوسیمای خراسان رضوی با حوصله به دغدغه‌های و مطالبه‌های منتقدانه و اعتراضی یک نوجوان گوش بدهد و بدون اینکه واکنشی نشان دهد از وی بخواهد پیشنهاداتش را ارائه کند، جدا از اینکه چنین انتقاداتی وارد بودند یا خیر، رفتاری است در شأن یک مدیر تراز انقلاب اسلامی که جای تقدیر دارد.

احسان شریفی

انتهای پیام

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعودک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۸:۰۷
0
1
صداوسیما میخواد هزینه نکنه ، ولی براش برنامه بسازن و پخش کنه، نمیشه دیگه!
captcha