آمادگی فلسطینیان برای تظاهرات میلیونی قدس
کد خبر: 3720908
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

آمادگی فلسطینیان برای تظاهرات میلیونی قدس

گروه بین‌الملل ـ شهروندان فلسطینی نوار غزه از صبح امروز(18 خردادماه) برای شرکت در «تظاهرات میلیونی قدس» آماده می‌شوند.

آمادگی فلسطینیان برای تظاهرات میلیونی قدس
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وطن؛ تظاهرات امروز در چارچوب راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است، برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که هزاران شهروند فلسطینی ساکن در نوار غزه به هنگام ظهر در نوار مرزی با فلسطین اشغالی حضور پیدا کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از شب گذشته، صدها تک تیرانداز خود را در مرزهای غزه مستقر کرده و هواپیماهای جنگی اسرائیل دیروز با پخش اعلامیه‌هایی در سراسر غزه، نسبت به نزدیک شدن به نوار مرزی و انجام عملیات علیه اهداف اسرائیل هشدار داد.

در همین راستا، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره از تمامی ملت فلسطین خواست که حضور گسترده‌ای در تظاهرات میلیونی قدس داشته باشند و از شهروندان فلسطینی ساکن در نوار غزه نیز خواست که پس از نماز جمعه به سمت اردوگاه‌های بازگشت در شرق غزه حرکت کنند.
 
گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز پیش از این با صدور بیانیه‌های جداگانه مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و فلسطینان ساکن در اراضی اشغالی سال 48 را به شرکت گسترده در تظاهرت روز جهانی قدس دعوت کرده بودند.

گروه‌های ملی و اسلامی، ائتلاف جوانان انتفاضه و شخصیت‌های فلسطینی نیز تمامی فلسطینیان را به حضور گسترده و پرشور در قدس شریف و مسجدالاقصی و قیام گسترده علیه اشغالگران صهیونیست فراخواندند.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بر ضرورت ادامه «راهپیمایی‌های بازگشت» تا آزادسازی کامل قدس تأکید کرد.

وی شامگاه پنجشنبه در مورد قدس و روز جهانی قدس سخنرانی کرد و گفت که فلسطین به رغم همه اختلافات، مسئله وحدت بخش برای امت مسلمان خواهد بود.

اسماعیل هنیه گفت: راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، ملت فلسطین را متحد می‌کند و در مقابل، فرهنگ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی،‌توافق‌ها و گفت‌وگوها منجر به تفرقه و دوستگی می‌شود.

هنیه تأکید کرد که نه تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و نه تصمیم «بنیامین نتیانیاهو»، نخست وزیر رژیم تل‌آویو نمی‌تواند هویت شهر قدس و عربیت آن را تغییر دهد.

روز جهانی قدس امسال با پنجاه و یکمین سالروز «یوم النکسة» (سالروز شکست کشورهای عربی در جنگ با رژیم صهیونیستی در سال 1967) مصادف شده است و به همین دلیل گروه‌های مختلف فلسطینی بر حضور گسترده و پرشور در تظاهرات امسال و حضور در قدس شریف و مسجدالاقصی تأکید دارند.

 
انتهای پیام
captcha