ماجرای خواندنی یک حافظ روشندل/ تأثیرات معجزه قرآن بر زندگی سحر حدادیان
کد خبر: 3716844
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
ایکنا گزارش می‌دهد:

ماجرای خواندنی یک حافظ روشندل/ تأثیرات معجزه قرآن بر زندگی سحر حدادیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رضوان حدادیان، عمه حافظ روشندل قرآن کریم گفت: سحر اجازه ادامه تحصیل پیدا نکرد و ارتباطات مناسبی هم نمی‌توانست برقرار کند، اما معجزه قرآن باعث شد که وی هم حافظ کل قرآن و مسلط به زبان انگلیسی شود و هم اینکه ارتباطات وی بیشتر شده و از لحاظ رفتاری نیز بسیار بهبود پیدا کند.

ماجرای خواندنی یک حافظ روشندل/ تأثیرات معجزه قرآن بر زندگی سحر حدادیان

به گزارش ایکنا، شب گذشته 31 اردیبهشت‌ماه 97 غرفه ایکنا در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، میزبان دختر روشندل و حافظ کل قرآن به همراه یکی از بستگان ایشان بود. زندگی این حافظ روشندل دارای ماجرای جالب و البته سختی‌های بسیار و بعضا کم‌لطفی مسئولان بوده است. این دختر نوجوان و نابینا که به بیماری اوتیسم هم مبتلاست، از کلاس سوم راهنمایی به دلیل آنچه عدم توانایی در یادگیری متون درسی عنوان شده، اجازه ادامه تحصیل نداشته است اما وی علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، در مدت یک سال، حافظ کل قرآن شده است که این را می‌توان از همان معجزات قرآن کریم برشمرد.
سحر حدادیان، حافظ روشندل قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بنده موفق شدم در مدت یکسال، کل قرآن را حفظ کنم. همچنین این توانایی را دارم که قرآن را به زبان انگلیسی بخوانم. علاوه بر این، در چند مسابقه شرکت کرده و حائز رتبه شده‌ام.
وی ادامه داد: از حدود یکسال قبل شروع به حفظ قرآن کردم. زبان انگلیسی را هم مسلط شده‌ام. بنده در جامعه‌القرآن در منطقه باقری تهران توانستم موفق به این کار شوم. تاکنون هم در مسابقات اوقاف و هم در مسابقات سازمان تبلیغات شرکت کرده‌ام.
حدادیان یادآور شد: هدفم این است که به دانشگاه بروم. دوست دارم رشته قرآن کریم و زبان انگلیسی را به طور همزمان بخوانم و هم معلم قرآن و هم معلم زبان انگلیسی شوم.
این حافظ روشندل عنوان کرد: عمه بنده، مشوق اصلی‌ام برای حفظ کل قرآن کریم بود. خود ایشان هم فعالیت قرآنی دارند. بنده اوتیسم داشتم و خوب شده‌ام. درخواستم از نهادهای دولتی و قرآنی این است که شرایطی را فراهم کنند که مشکلات روشندلان برطرف شود.
رضوان حدادیان، عمه این حافظ روشندل نیز که وی را همراهی می‌کرد، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه سحر دارای استعداد و هوش بسیاری است، اظهار کرد: متأسفانه در مدرسه فقط تا سوم راهنمایی به وی اجازه تحصیل دادند و اعلام کردند که این دختر آموزش‌پذیر نیست و دیگر وی را نمی‌پذیریم اما وقتی بنده، وی را به جامعه‌القرآن بردم، در مدت یک سال تمام قرآن را حفظ کرد و این نشان‌دهنده استعدادی است که وی دارد.
وی ادامه داد: شاید به خاطر بیماری اوتیسم بود که به سحر اجازه ادامه تحصیل ندادند. وی از کودکی نابینا بوده است و در خواست بنده از مسئولان این است که توجه بیشتری به این کودکان داشته باشند؛ چراکه بعضا کم‌لطفی‌هایی از سوی آنان صورت می‌گیرد.
عمه این حافظ روشندل تأکید کرد: یکبار وی را برای مسابقات اوقاف بردم و اعلام کردم که چون وی اوتیسم دارد باید وقت بیشتری برای مسابقه داشته باشد اما آنان اصلا نمی‌دانستند که اوتیسم چیست وافراد دومعلولیتی با چه مشکلاتی مواجه هستند که با همه این مشکلات موفق شده است که همه قرآن را حفظ کند. آنان اصلا به عنوان یک مورد خاص به سحر نگاه نمی‌کردند بلکه وی را همانند بقیه می‌دیدند.
رضوان حدادیان گفت: حتی یکبار برای مسابقه به سازمان تبلیغات رفتیم اما چند بار در چند ساختمان با طبقات بسیار، ما را جابه‌جا کردند و همین وضعیت باعث ناراحتی بسیاری برای ما شد اما در نهایت، آنان وقت بیشتری را در اختیار ما قرار دادند. بنده معتقدم باید این مشکلات مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان عنوان کرد: سحر دیگر اجازه ادامه تحصیل پیدا نکرد و ارتباطات مناسبی هم نمی‌توانست برقرار کند. اما معجزه قرآن باعث شد که وی هم حافظ کل قرآن شود و هم اینکه ارتباطات وی بیشتر شده و از لحاظ رفتاری نیز بسیار بهبود پیدا کند. بنده از مسئولان تقاضا دارم که بیشتر به چنین افرادی توجه کرده و آنان را تشویق کنند تا هم کارشان بهتر دیده شده و هم اینکه وضعیت زندیگی‌شان بهتر شود.
یادآور می‌شود، بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا 14 خردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برقرار است. غرفه خبرگزاری ایکنا در شبستان اصلی، بخش رسم آیینگی(پاویون رسانه‌ها) قرار دارد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معصومه محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۲:۲۷
0
0
نظرم مثبته من کاملن معتقدم
captcha