تقوای الهی معیار سعادتمندی انسان است/ لزوم شناخت حقیقت تقوا
کد خبر: 3716683
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
آیت‌الله کازرونی:

تقوای الهی معیار سعادتمندی انسان است/ لزوم شناخت حقیقت تقوا

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوا و پرهیزگاری تک‌نسخه‌ای است که خداوند متعال برای بشر پیچیده است، گفت: تقوای الهی معیار سعادتمندی انسان است.

تقوای الهی معیار سعادتمندی انسان است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری در سلسله سخنرانی‌های تبلیغی مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان،31 اردیبهشت‌ماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: پروردگار منان طبیب همه مخلوقات است و برای سعادتمندی انسان‌ها دستورات زندگی را در قالب نسخه تقوا و پرهیزگاری ارائه کرده است.
وی با اشاره به اینکه اولیای الهی نیز همانند خداوند طبیبان روح بشریت هستند، افزود: دین تک نسخه‌ای است که برای انسان پیچیده شده است تا با بهره‌گیری از این فریضه الهی در مسیر بندگی از گزند آسیب‌ها در امان بماند.
آیت‌الله کازرونی با بیان اینکه اگر خدا به انسان کمک کند و همه اعمال انسان بر مبنای تقوای الهی انجام شود، هیچ‌گاه پای انسان در مسیر حرکت عبودیت نمی‌لغزد، عنوان کرد: مصلحت انسان را خداوند تشخیص می‌دهد، لذا انسان باید همانند مریضی عمل کند که چشمش را به نسخه طبیب می‌دوزد و فقط تجربه طبیب را می‌بیند و به اشتهای خودش اهمیتی نمی‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه طبیب واقعی خداوند متعال است و اگر انسان تابع دستورات پروردگار باشد به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید، گفت: اولیای الهی مانند پزشکان نبض، فشار خون و ... کنترل نمی‌کنند، ولی به آینده کار و مسیر حرکت انسان آگاه هستند و قول و فعل او را می‌بینند، در واقع پیامبران خدا و اهل بیت(ع) طبیبان روح انسان هستند و کارشان طبابت روحانی است و با گفتار و کردارشان انسان را هدایت می‌کنند.
وی اظهار کرد: همان‌طور که برای خوب‌ شدن مریض اشتهای او ملاک نیست برای سعادتمندی و رسیدن به کمال معنوی نیز خواسته‌های نفس انسان ملاک نیست، چراکه خواسته‌های درونی عاقبت انسان را تباه می‌کند.
آیت‌الله کازرونی افزود: برای تحصيل تقوا ابتدا لازم است با خود تقوا و حقيقت آن آشنا شويم، چراکه شناخت تقوا نقش مؤثری را در جهت پيدا کردن راه و روش تحصيل آن ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه رعايت تقوا عملی است كه برخاسته از ايمان انسان است و آدمی تا ايمان قوی و شناخت شفافی نسبت به حقايق هستی و اعتقادات دينی نداشته باشد، ضامن اجرايی نخواهد داشت، گفت: ايمان به خدای متعال و حقانيت بعثت انبياء و دين الهی و تقویت باور دينی از جمله صفات انسان پرهیزگار و باتقواست.

نیره ادیبی

انتهای پیام

captcha