مخالفت دولت با مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم
کد خبر: 3716633
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
لاریجانی عنوان کرد:

مخالفت دولت با مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس در واکنش به اقدام برخی نمایندگان برای مسکوت گذاشتن لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: از نظر آئین‌نامه‌ای مسکوت ماندن لایحه منوط به قبول نماینده دولت است که دولت نیز آن را نپذیرفته است.

به گزارش ایکنا در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه اول خرداد، مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی در واکنش به اقدام برخی نمایندگان برای مسکوت ماندن یا غیرعلنی شدن جلسه مجلس برای بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: عده‌ای از همکاران برای مسکوت ماندن این لایحه امضا جمع کردند اما از نظر آئین‌نامه‌ای مسکوت ماندن لایحه منوط به قبول نماینده دولت است.

رئیس مجلس افزود: معاون پارلمانی دولت این درخواست را نپذیرفته است. دولت مسکوت ماندن دو هفته‌ای این لایحه را نپذیرفته چه برسد به اینکه لایحه مذکور 6 ماه از دستور کار مجلس خارج شده و مسکوت بماند.

وی اظهار کرد: تکلیف مسکوت ماندن لایحه در ماده 105 آئین نامه داخلی مجلس روشن است به طوری‌که این اقدام با موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری امکان پذیر است که تاکنون چنین درخواستی از سوی معاونت پذیرفته نشد.

لاریجانی در پایان تأکید کرد: بنابراین باید لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha