مسابقات بین‌المللی قرآن؛ تمهیدی لازم برای پیشتازان دچار معلولیت
کد خبر: 3716476
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
میرشاه‌ولد عنوان کرد:

مسابقات بین‌المللی قرآن؛ تمهیدی لازم برای پیشتازان دچار معلولیت

گروه مسابقات ــ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برپایی مسابقات قرآن روشندلان گفت: سازمان بهزیستی برای افرادی که به نوعی دچار معلولیت هستند، اما پیشتاز در امور قرآنی هستند، تمهیداتی همانند مسابقاتی در سطح بین‌المللی مهیا می‌کند.

////مسابقات قران نابینایان نوعی فراهم کردن تمهیدات لازم برای پیشتازان دچار معلولیت

به گزارش ایکنا؛ سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم روشندلان جهان اسلام، اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با بزرگترین رویداد قرآنی کشور یعنی سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این‌باره با سیدمهدی میرشاه‌ولد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛
ـ برپایی مسابقات قرآن خاصه گروه روشندلان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
برپایی این‌چنین مسابقات در نوع خود کم‌نظیر است و امسال نیز شاهد برپایی سومین دوره آن بودیم. تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته بیشتر بود و 62 نفر از کشور‌های مختلف برای این مسابقات پذیرش شدند، به‌گونه‌ای که شاهد حضور پررنگ‌تر متسابقان در دوره سوم و برپایی مسابقات به گونه‌ای بهتر بودیم.

این مسابقات، اتفاق نو و ارزشمندی است که برای افرادی که به نوعی دچار معلولیت و نابینایی هستند، تمهیداتی را فراهم می‌کند تا در رقابتی جهانی حضور یابند. معتقدم این کار، فعالیتی ارزنده بوده است و نتایج خوبی نیز داشته و خواهد داشت، کما اینکه برنامه‌ریزی که برای سال آینده داریم دعوت از قاریان و حفاظ خانم از دیگر کشورها به این مسابقات است.
ـ درباره نوع همکاری این بخش از سازمان بهزیستی با این دوره از مسابقات بگویید.
اقدامات برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های برگزاری برعهده حوزه روابط عمومی سازمان بوده است و طبیعتاً چون میهمان از خارج از کشور داشته‌ایم، حوزه بین‌الملل نیز برای حضورشان در کشور، اقدامات لازم را انجام داده‌ است.
ـ چقدر زمینه‌های افزوده شدن بخش بانوان در چهارمین دوره مسابقات فراهم است؟
برای سال آینده و حضور بانوان به دنبال فراهم کردن شرایط هستیم.
ـ چه تأثیری این مسابقات بر دیگر بخش‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی گذاشته است؟
طبیعتاً، انگیزه آنها را برای اینکه از توانمندی‌های بالقوه‌شان در مسابقات استفاده کنند، بیشتر می‌کند. هنگامی که می‌بینند فردی که دچار محدودیت و معلولیت بینایی است، می‌تواند به خوبی بدرخشد و در جهان مطرح شود، انگیزه برای آنها فراهم می‌شود تا توانمندی‌های دیگرشان را جایگزین بخشی از ناتوانایی‌شان کنند.
انتهای پیام

captcha