کودکانی با اهداف بزرگ/ می‌خواهیم حافظ کل قرآن شویم
کد خبر: 3715211
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

کودکانی با اهداف بزرگ/ می‌خواهیم حافظ کل قرآن شویم

گره فعالیت‌های قرآنی ـ استعدادهای قرآنی شهر شیبان بسیارند و با تلاش بسیار توانسته‌اند جایگاه خود را در عرصه قرآنی ثابت کنند؛ کودکان و نوجوانانی که همه آرزویشان حافظ کل قرآن کریم شدن است.

 به گزارش ایکنا از خوزستان، شیبان یکی از شهرهای بسیار مستعد قرآنی در حومه کلانشهر اهواز است. محله‌هایی با جلسات قرآنی مختلف و بسیار که سالهاست در خانه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد آموزش و یادگیری قرآن رواج دارد.

در این شهر گویی که فضای قرآنی همه را فراگرفته باشد از بچه‌های 10 ساله قرآن می‌آموزند. در اینجا استادانی دیده می‌شود با شاگردانی موفق که سن زیادی ندارند و بسیار جوان هستند.

خبرگزاری ایکنا خوزستان با اشراف به وجود استعدادهای فراوان قرآنی در شیبان میزبان یکی از همین استادان جوان به همراه دو شاگرد نوجوانش بود.

احمد سلامات متولد سال 75 در شهر شیبان است. وی درباره خود گفت: مادرم از کودکی من را به شرکت در جلسات قرآن تشویق می‌کرد. از سال 87 شروع به شرکت در جلسات قرآن کردم. دوره روخوانی روانخوانی و تجوید را زیر نظر استاد فاضل حمیداوی گذراندم. استادم یکی از پیشکسوتان قرآنی استان و حافظ قرآن است.

در حال حاضر در رشته برق صنعتی تحصیل می‌کنم. سه سال است که حفظ قرآن را شروع کردم و توانستم 11 جزء از قرآن کریم را حفظ کنم.

سلامات

سلامات که مدتی است جلسات خود را راه‌اندازی کرده در حال حاضر شاگردان موفق و مستعدی دارد که بسیار جدی یادگیری قرائت و حفظ قرآن کریم را دنبال می‌کنند.

وی درباره جلساتش گفت: جلسه خودم را از سال 94 راه‌اندازی کردم؛ الان آموزش ما در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ویژه نونهالان است. البته بیشتر شاگردانم 16 سال به پایین و 10 سال به بالا هستند. جلسه را در حسینیه ابوالفضل العباس در خیابان 4 شیبان تشکیل می‌دهم.

معلم یک مدرسه غیرانتفاعی هستم؛ هزینه اندکی که از تدریس در آن مدرسه دریافت می‌کنم برای بچه‌ها هزینه می‌کنم. از سال 94 تا حالا هم 60 تا 70 شاگرد تربیت کردم و برایشان کم نگذاشتم، همه جلسات رایگان است و هیچ هزینه‌ای هم دریافت نمی‌کنم.

جلسه قرآن احمد سلامات به صورت رایگان و با هزینه شخصی خود او تشکیل شده و ادامه‌ می‌یابد. او در مورد کمک به جلسه قرآنش توضیح داد: تاکنون از نهادهای دولتی هیچ کمکی به ما نرسیده اما با کمک خیران شهر شیبان و اطراف آن احتیاجات خود مثل رحل، جوایز مسابقات بچه‌ها، قرآن و... را تأمین می‌کنیم. دو ماه پیش درخواست قرآن را به تبلیغات خوزستان دادم اما تا الان نتیجه‌ای دریافت نکردم.

آنچه که خیلی مهم است جو قرآنی در شیبان است که باعث ایجاد اشتیاق در بچه‌ها برای یادگیری قرآن می‌شود. به خاطر سن کم بچه‌ها چیزی بینشان مشترک است و آن اینکه دیدن دوستان و هم سن و سالانشان که به جلسه قرآن می‌روند، باعث تشویق آنها برای دنبال کردن آموزش قرآن می‌شود؛ ما هم چند مدت یک بار با خانواده بچه‌ها یک جلسه برگزار می‌کنیم و در آن نکات مثبت اشخاص قرآنی، جایگاه قرآنیان نزد خداوند صحبت می‌کنیم.

برای بچه‌ها برنامه‌های تشویقی هم برگزار می‌کنیم؛ یکی از سانس‌های زمین فوتسال نزدیک به شیبان را رزرو می‌کنیم و بچه‌ها را به آنجا می‌بریم؛ این کار مشوق خیلی خوبی برای بچه‌ها است.هر چند مدت یکبار هم با جمعیتی بین 30 تا 40 نفر از بچه‌ها برایشان مسابقه قرآن برگزار می‌کنیم و به آنها جایزه می‌دهیم.

مصطفی زبیدی یکی از شاگردان احمد سلامات است؛ سال 84 متولد شده و 13 ساله است؛ درباره خودش می‌گوید: از سال 94 در جلسات قرآنی شرکت کردم. آقای سلامات خیلی خوب قرآن به ما یاد داد.

سلامات

مشوق اصلی من برادر بزرگترم بود که در محافل قرآنی مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) شیبان من را می‌برد و شرکت می‌داد.

به صورت حرفه‌ای از سال 94 با آقای سلامات قرآن را شروع کردم. جزء سی را حفظ کردم و الان در حال حفظ جزء یک قرآن هستم. قرآن یادگرفتن اصلاً سخت نیست. بعضی‌ها هستند که استعداد دارند اما اصلا به جلسات اهمیت نمی‌دهند و در جلسات شرکت نمی‌کنند. من به همه آنها می‌گویم حتما در جلسات شرکت کنید، این راه می‌تواند راه دیگری را برای شخص رقم بزند.

هدفم این است که حافظ کل قرآن شوم؛ اما روزانه حفظ نمی‌کنم و این خیلی بد است، باید روزانه تمرین کنم اما تمرین نمی‌کنم و تنبلی می‌کنم. محمدصدیق منشاوی و قاسم مقدمی قاریان مورد علاقه‌ام هستند.

حتما قرائت را حرفه‌ای دنبال می‌کنم. خوشبختانه یادگرفتن قرآن و قرائت آن برایم آسان است چون بهترین کتاب است.

مصطفی در مسابقات مختلفی شرکت کرده و رتبه‌های برتری در مسابقات موسه تبیان، مسابقات دانش‌آموزی و مؤسسه امام حسن مجتبی را به دست آورده است.

محمدمهدی محیسنی دیگر شاگرد و تربیت شده جلسات قرآن احمد سلامات است؛ 12 ساله دارد و در پایه ششم درس می‌خواند.

سلامات

از سال 94 آموختن قرآن کریم را در جلسات آقای سلامات شروع کردم. الان جزء 30 قرآن را از حفظ هستم. قرائت تقلیدی، تجوید تخصصی، روخوانی و روانخوانی را در شیبان یاد می‌گیریم. جلسات قرآنی و مربیان ما در شیبان خیلی خوب هستند و شرایط در آنجا خوب است.

محمدمهدی که در مسابقات مؤسسه تبیان و مسابقات قرآن بسیج موفق به کسب رتبه شده آرزو دارد حافظ کل قرآن شود.

این نونهالان و نوجونان با چنین عزمی جدی، استعدادی فوق‌العاده، تلاشی خستگی ناپذیر حتما می‌توانند در مسیر قرآنی موفق شوند. شایسته است مسئولان اندکی در این موفقیت‌ها این استعدادها را همراهی می‌کردند.

قرائت مصطفی زبیدی و محمدمهدی محیسنی را بشنوید.

کد
قرائت مصطفی زبیدی
 
کد
قرائت محمدمهدی محیسنی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
محمد هلیچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۲:۵۳
0
0
اروزی پیشرفت را برای قران اموزان شیبانی دارم همه این استعدادها نتیجه تلاش بی وقفه ومجدانه استاد فاضل حمیداوی میباشد که پایه گذار این جلسات درشهر شیبان است برای تمامی عزیزانی که در این راه مخلصانه وبدون چشمداشت تلاش میکنند ارزوی قبولی در درگاه حق را دارم موسسه قرانی امام حسن مجتبی ع شیبان
جاسم برشدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۸:۴۱
0
0
من هم نیز در جلسات قرآنی استاد احمد سلامات هستم و میخوام بگم که آروزی موفقیت برای هر دو برادر عزیزم مصطفی زبیدی و محمد مهدی محیسنی واقعا من در جلسات قرآنی می بینم که چطور می خونند و حفظ می کنند و این همه از زحمات استاد سلامات که این مقاله ای بالا نوشته کاملا صحیحه آرزوی موفقیت دارم
احمد برشدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۴:۵۸
0
0
استاد احمد سلامات واقعا زحمت میکشن خدا انشاءلله به ایشان سلامتی و طول عمر و موفقیت بدهد دوستون دارم استاد عزیزم
احمد برشدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۵:۰۱
0
0
استاد احمد سلامات خیلی زحمت میکشن ومن برایشان آرزو میکنم ک همیشه سلامت،سلامت وموفق باشند

دوستون دارم استاد
captcha