اختصاص بخشی از نمایشگاه قرآن به طرح ملی حفظ
کد خبر: 3714926
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

اختصاص بخشی از نمایشگاه قرآن به طرح ملی حفظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص یک بخش از نمایشگاه قرآن به طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و گفت: این بخش با مسئولیت سازمان اوقاف و دارای پیوست رسانه‌ای ویژه خواهد بود.

اختصاص بخشی از نمایشگاه قرآن به طرح ملی حفظ

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن طی روزهای گذشته، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ستاد طرح ملی حفظ قرآن احیا شد و جلسات به صورت منظم‌تری برگزار شد، همه دست اندرکاران ستاد بر این موضوع تأکید داشتند که نمی‌توانیم فرصت بزرگ نمایشگاه قرآن را از دست بدهیم و حتماً باید بروز و ظهوری در این نمایشگاه داشته باشیم.
وی افزود: لذا در جلسه اخیر مقرر شد تا بخشی در نمایشگاه قرآن به موضوع حفظ قرآن کریم اختصاص یابد و مسئولیت این بخش برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه گذاشته شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در مورد محتوای این بخش نیز تصریح کرد: دستاوردهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتباط با حفظ قرآن کریم از ابتدا تا کنون داشته است از جمله محتوایی خواهد بود که در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار خواهد گرفت.
حسینی اظهار کرد: همچنین یک سری خدمات در زمینه حفظ قرآن کریم شامل مشاوره، کارگاه‌ حفظ قرآن کریم و ... از دیگر مواردی است که در این بخش شاهد آن خواهیم بود.
وی همچنین به در نظر گرفتن پیوست رسانه‌ای خاص برای این بخش اشاره و اظهار کرد: در این بخش به صورت روزانه شاهد پخش برنامه رسانه‌ای خواهیم بود. امیدواریم بخش جذاب و پرمحتوایی باشد و از این طریق از اهالی قرآن دعوت می‌کنم تا در بازدید از این بخش، محتوای ارائه شده را در برنامه خود قرار دهند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در پاسخ به این سوال که فعالیت در نمایشگاه قرآن اولین فعالیت اجرایی سازمان اوقاف در زمینه حفظ قرآن بعد از تهیه راهبردها و اقدامات طرح ملی حفظ خواهد بود یا خیر؟ گفت: فعالیت حفظ قرآن کریم در نمایشگاه قرآن تنها به سازمان اوقاف اختصاص ندارد و تنها مسئولیت اجرایی این کار بر عهده ما گذاشته شده است.
حسینی بیان کرد: سازمان اوقاف با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در این بخش حضور خواهد داشت که البته مسئولیت برعهده سازمان اوقاف خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت سازمان اوقاف در زمینه حفظ قرآن کریم از مدت‌ها قبل آغاز شده است، بیان کرد: بخش عمده‌ای از کار ما در بقاع متبرکه و استان‌ها انجام می‌شود. امیدواریم بخشی از کارهایی که در ستاد حفظ قرآن انجام می‌شود، بتوانیم به خوبی در نمایشگاه گزارش دهیم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا نباتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۵:۱۶
0
0
باسمه تعالي

اصطلاح « طرح ملي » نيازمند تعريف است.
ابعاد و مراتب دارد.
مباني و مبادي نظري لازم دارد.
نظريه پردازي نياز دارد.
ضرورت آن كاملاً تعريف شده است.
امكان اجراي آن قطعيت دارد.
به تأييديه كارشناسان و متخصصان نياز دارد.
آموزش نياز دارد.
برنامه ريزي و اجرا و نظارت و حمايت نياز دارد.
بازه زماني حداقل ۵ تا ده ساله نيازمند است.
مثلاً : طرح يك ساله هرگز نمي تواند ملي تلقي شود.
اجراي آزمايشي نيازدارد.

مضاف بر اين كه در شرايط كنوني و با توجه به تجارب چهل ساله طرح هاي ملي « سمّ مهلك طرح هاي بومي است. »

زيرا طرح هاي ملي فراواني كه صرفا تبليغي و ترويجي داشته است. پس از مدتي به فراموشي سپرده شده است.

زيرا اغلب طرح هاي ملي عمدتا پر از اشكالات علمي و اجرايي هستند كه به دليل تحميلي بودن از سوي مديران بر روي آن ها كارشناسي لازم صورت نمي گيرد.

به جاي طرح هاي تاسيسي بايد
۱- ايده هاي ملي را مطرح كرد.
۲- به اصلاح و حمايت از طرح هاي بومي پرداخت.
۳- به افزايش كيفيت طرح و برنامه ها انديشيد.

با احترام
رضا نباتي
از مؤلفين كتاب هاي درسي قرآن
captcha