افکارسنجی از سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3707563
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

افکارسنجی از سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ دو غرفه افکارسنجی ویژه بانوان و آقایان حاضر در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بدو ورود به سالن اصلی مسابقات در نظر گرفته شده است.

افکارسنجی از سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا؛ غرفه افکارسنجی درخصوص برپایی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از حاضرین در سالن، کادر اجرایی، متسابقین و کارشناسان و داوران این دوره از مسابقات در بدو ورود به سالن اصلی مسابقات در نظر گرفته شده است.
طی این پرسشنامه مخاطبان به سؤالاتی چون سطح آشنایی با علوم و مهارت‌های قرائت، حفظ و مترجم و مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، سابقه حضور در مسابقات قرآنی، سابقه فعالیت در حوزه‌هایی چون تدریس، پژوهش، هنری و اجرایی، نحوه اطلاع و حضور در این مسابقات پاسخ می‌دهند.
همچنین عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ قرآنی کشور، جذابیت لازم مسابقات برای مخاطبان، عملکرد سازمان اوقاف در امور قرآنی در سال 97 نسبت به سال‌های اخیر، سطح استفاده از فضای مسابقات برای تکریم نخبگان قرآنی، مناسب بودن مصلی برای محل برپایی مسابقات، رضایت‌مندی از فضاسازی مسابقات و میزان سهولت دسترسی به مکان مسابقات، سطح تلاوت قاریان و حسن حفظ حافظان نسبت به سال گذشته، سطح کیفی مسابقات روشندلان و بانوان، کیفیت حضور مسئولان در مسابقات و فرآیند اجرای مسابقات نسبت به سال گذشته از جمله مواردیست که طی این پرسشنامه به آن پرداخته می‌شود.
این پرسشنامه دارای 71 سؤال است که میزان عملکرد رسانه‌ها در انعکاس مسابقات، تبلیغات محیطی و شهری مسابقات، تأثیرگذاری مسابقات در ایحاد توجه مسلمان به قرآن و ایجاد اتحادی بین آنها، ترغیب آحاد جامعه به انس و فراگیری قرآن و ... در آنها لحاظ شده است.
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha