تأثیر حفظ قرآن در بالابردن روحیه اجتماعی روشندلان
کد خبر: 3707433
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
ابوشریده در گفتگو با ایکنا مطرح کرد:

تأثیر حفظ قرآن در بالابردن روحیه اجتماعی روشندلان

گروه بین‌الملل - عبدالله حمد سالم حمد ابوشریده، حافظ کل قرآن و نماینده کشور قطر در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه روشندلان در ایران گفت: حفظ قرآن تأثیر زیادی در ارتقای روحیه شخصی و اجتماعی این قشر از جامعه دارد.

عبدالله حمد سالم حمد ابوشریده، حافظ کل قرآن و روشندل از کشور قطر در دومین روز از رقابت های سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به اجرای برنامه پرداخت.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اینکه چندین بار در مسابقات قرآن ایران حضور دارد، گفت: برای نخستین بار است که در این مسابقات شرکت کرده‌ام.


ابوشریده درخصوص سطح مسابقات قرآن ایران با دیگر کشورهای جهان اسلام اظهار کرد: از بین مسابقات قرآنی که در کل بلاد اسلامی و عربی شرکت کرده‌ام، مسابقات قرآن کشورهای کویت، ایران، لبنان میان کل کشورهای اسلامی به لحاظ محتوا، امکانات و نحوه برگزاری بر دیگران برتری دارد.


این حافظ روشندل درباره نحوه آموزش قرآن در کشور قطر، بیان کرد: در کشور قطر برای افرادی که بینا هستند، امکانات و افرادی هستند که به تعلیم قرآن به آنها می پردازند اما برای نابینایان، کتاب خاصی است؛ به طور کلی برای نابینایان مرکز خاصی وجود دارد که از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته و فرد یا افرادی نیز مسئول تعلیم و ترویج آموزه های قرآن را عهده دار شده اند.


وی درخصوص تأثیر قرآن بر زندگی اش، ادامه داد: حفظ قرآن از لحاظ اجتماعی و شخصی بر من تأثیرگذار بوده است. به گونه ای که مردمی که در کشور قطر و یا دیگر کشورها که من را می شناسند، به صرف اینکه حافظ قرآن هستم مورد احترام قرار می گیرم؛ از دیگر سو حفظ قرآن موجب شد که با نمرات عالی از دانشگاه در عربستان سعودی فارغ التحصیل شوم و در روند امید به زندگی ام تأثیرگذار بوده است.


این حافظ روشندل کشور قطر درباره روش حفظش اظهار کرد: من از طریق قرآن مخصوص نابینایان که با همان خط بریل است، آیات نورانی قرآن را طی چهار سال حفظ کرده ام و در حال حاضر نیز روزانه سه جزء از قرآن را مرور می کنم.


وی در پایان پیشرفت و ترقی را برای کشور و ملت ایران آرزو کرد و گفت: امیدوارم این کشور روز به روز در مسیر پیشرفت باشد.


یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با رقابت شرکت‌کنندگان ۸۴ کشور جهان از دیروز (31 فروردین) به مدت یک هفته با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب در حوزه علمیه قم در رشته حفظ، قرائت،تفسیر و خطابه قرآنی، دانشجویان مسلمان در شهر مشهد در رشته‌های حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ در تهران، روشندلان و نابینایان و آقایان در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.


انتهای پیام

captcha