حضور بانوان ۲۸ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن/ ضرورت تبادل اطلاعات میان نخبگان قرآنی جهان اسلام
کد خبر: 3706641
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

حضور بانوان ۲۸ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن/ ضرورت تبادل اطلاعات میان نخبگان قرآنی جهان اسلام

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام حضور نمایندگان 28 کشور جهان در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، گفت: این دوره از رقابت‌ها اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

به گزاشر ایکنا؛ فارس نوشت: معصومه فرزانه مسئول کمیته بانوان سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رابطه با ضرورت‌های برگزاری این رقابت‌ها از سال گذشته، گفت: از سال 89 و پس از دیداری که جامعه بانوان قرآنی کشور با مقام معظم رهبری داشتند و در پی مطالبه این گروه برای برگزاری مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم، بررسی و تبیین ابعاد این مهم به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شد.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرآن کریم مهمترین مرجع الگو بخش برای زندگی سعادتمندانه بشریت است، تصریح کرد: پاسخ همه نیازها و ضرورت‌های زندگی انسان در آیات قرآن کریم عرضه شده است، از این رو یکی از اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، زمینه‌سازی برای انس هر چه بیشتر این قشر اثرگذار در جامعه و در سطح بین‌المللی وحدت و انسجام در مسائل مشترک است.

وی درباره تأثیر این رقابت‌ها در زمینه وحدت بانوان جهان اسلام، گفت: قرآن محور وحدت جهان اسلام و اقوام و اقشار و ملیت‌های مختلف است، لذا فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ و آموزه‌های قرآنی نیز می‌تواند مرزها و رنگ‌های تفرقه آمیز را درنوردد و بسترساز وحدت بانوان در جهان اسلام در حوزه مباحث مشترک شود.

فرزانه با اشاره به کیفیت حضور شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان گفت: در این دوره از مسابقات حکیمه نصیری از بانوان توانمند استان مازندران که در رقابت‌های سراسری امتیاز بالایی نسبت به سایرین کسب کرد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگانی از 28 کشور جهان محفوظات خود را به محک آزمون می‌گذارد.

وی ادامه داد: متسابقان بر اساس فراخوان اعلام شده از سوی سازمان اوقاف و متناسب با شرایط اعلامی، به رقابت‌‌ها راه یافته‌اند و مجموعاً 7 داور ایرانی و 5 داور غیرایرانی و همچنین دو داور راهنما این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از 31 فروردین‌ماه در هتل بزرگ ارم مستقر می‌شوند، تصریح کرد: آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام صبح شنبه در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار و پس از آن رقابت‌ها در بخش مقدماتی آغاز و تا چهارم اردیبهشت ادامه می‌یابد.

وی درباره حضور کشورهایی که نمایندگان آنها در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند، گفت: متسابقان از کشورهای مختلف جهان اعم از اسلامی و غیراسلامی در این مسابقات حضور یافته‌اند که این مهم از جهت آشنا کردن چهره‌های قرآنی جهان با فعالیت‌های نظام اسلامی و زمینه‌سازی تبادل اطلاعات میان نخبگان قرآنی جهان اسلام، برکات فراوانی دارد.

مسئول کمیته بانوان سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره ویژگی‌های دومین دوره مسابقات گفت: نشست‌های آسیب‌شناسی مسابقات بانوان برگزار و برخی مشکلاتِ مهم احصاء و رفع شده و بحمدالله امسال شاهد حضور بالنده بانوان در این رویداد عظیم قرآنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استمرار فعالیت‌های قرآنی بانوان از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم قهرمانان قرآنی است، تأکید کرد: تلاش‌مان این است که توان و ظرفیت و استعداد‌های قرآنی بانوان را به جهان بشناسانیم.

فرزانه با اشاره به اهمیت و ضرورت فراگیر کردن نهضت آموزش قرآن در سراسر کشور، بیان کرد: همسو با این چشم‌انداز، نهضت فراگیر آموزش قرآن کریم در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دنبال می‌شود و بر این اساس طی جلسات متعدد کارگروه قرآنی با سازمان‌های بسیج اساتید و طلاب، بسیج جامعه زنان و بسیج فرهنگیان، همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، گروه‌های جهادی به منظور اجرای طرح نهضت آموزش قرآن به مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این مهم از دستاوردهای بی‌نظیر این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان است که عالی‌ترین سطح اساتید، نخبگان و داوران قرآن برای همکاری جهادی در آن اعلام آمادگی کرده‌اند؛ در واقع رویکرد ما این است که در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همه از سفره رحمت الهی بهره‌مند شوند و شمیم جانفزای وحی در جای جای کشور پیچیده شود.

فرزانه تأکید کرد: بر همین اساس گروه‌های جهادی قرآنی در دو مرحله مقدماتی ویژه ایام برگزاری مسابقات و تکمیلی ویژه ماه مبارک رمضان به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم اعزام می‌شوند.

فرزانه با بیان اینکه این طرح بدون کمترین هزینه آغاز شده است، اظهار کرد: به برکت قرآن کریم، گروه‌های جهادی متشکل از سه نفر شامل یک پزشک، یک مبلغ برای ارائه مشاوره خانواده و یک مربی قرآن به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا در سه بخش جسمی، روحی و فرهنگی خدمات متنوعی ارائه شود.

مسئول کمیته امور بانوانِ سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه نهضت قرآن‌آموزی با استقبال استان‌ها مواجه شده و استان‌هایی مثل همدان در اجرای این طرح پیشتازاند.

فرزانه ابراز کرد: معتقدم، اگر این طرح به صورت فراگیر و جامع اتفاق بیافتد و همه دستگاه‌ها در اجرای آن ما را یاری کنند، فضای قرآنی و فرهنگی به برکت کلام الهی در کشور گسترده می‌شود و در پرتوی آن بسیاری از معضلات رنگ می‌بازد، چرا که ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که امروز جوانان، کشور و جامعه را تهدید می‌کند، ناشی از دوری از کلام وحی است.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف جهان در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha