فعالیت های قرآنی خراسان رضوی نیازمند حمایت مالی است
کد خبر: 3706125
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

فعالیت های قرآنی خراسان رضوی نیازمند حمایت مالی است

‌معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت های قرآنی این استان درآمدزایی ندارد و تداوم آن نیازمند حمایت های مالی است.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب افزود: بودجه قرآنی این استان که از محل اعتبارات سالانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تامین می شود در سال گذشته یک میلیارد و 750 میلیون ریال بود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات این شورا از 2 هزار میلیارد ریال در سال گذشته به یکهزار میلیارد ریال در سال جاری کاهش یافته است، سهم خراسان رضوی از این اعتبارات نیز 50 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود.
وی گفت: براساس تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت و جشنواره فرهنگی و هنری آیات که هر سال در مشهد برگزار می شود 2 میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.
حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: اعتباراتی که سالانه به بخش قرآنی در مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اختصاص می یابد در شان قرآن کریم و فعالان قرآنی و جوابگوی فعالیت ها، طرح ها و موسسات فعال در این بخش نیست و دست کم باید به 2 برابر افزایش یابد.
وی اظهار کرد: 2 هزار فعال قرآنی بیمه شده و 200 موسسه قرآن و عترت زیرپوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می کنند.
وی گفت: هفت شهرستان مرزی و تلفیقی نیز در این استان وجود دارد که به دلیل مسائل اعتقادی و ضعف وضعیت اقتصادی مردم در آن نقاط، باید فعالیتهای قرآنی در این مناطق گسترش یافته و مورد حمایت قرار گیرد.
حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس قطب قرآنی کشور و سرشار از ظرفیت های قرآنی در رشته های قرائت، حفظ و درک مفاهیم است و بزرگترین قاریان و حافظان قرآن کریم در این منطقه رشد کرده اند.
وی اظهار کرد: طی 15 دوره برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان رضوی 70 هزار نفر حافظ قرآن در این استان تربیت شده اند.
وی گفت: در سال گذشته 14 هزار قرآن آموز از خراسان رضوی در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند که این تعداد یک رکورد برای استان محسوب می شود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در سال جاری افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با هفته دوم ماه مبارک رمضان در خرداد ماه امسال به مدت هشت روز در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال قرآن و عترت مشهد توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی خواهیم داشت تا بتوانیم با راهکارهای قرآنی این مشکلات را در جامعه کاهش دهیم.

انتهای پیام

captcha