اجرای طرح «آرامش بهاری» در 27 بقعه نیشابور و فيروزه
کد خبر: 3703492
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

اجرای طرح «آرامش بهاری» در 27 بقعه نیشابور و فيروزه

گروه شهرستان‌ها- طرح «آرامش بهاری» از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری در ۲۷ بقعه نیشابور و فیروزه برگزار شد که طی مدت اجرای این طرح، ۶۷۰ هزار زائر در بقاع اسکان داشتند.

حميد عزيزآبادی، کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: طرح «آرامش بهاري» از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سال جاری در 27 بقعه نيشابور و فيروزه برگزار شد که ۲۵ بقعه در محدوده نیشابور و ۲ بقعه در شهرستان فیروزه قرار داشته است.
وی با بیان اینکه طی مدت اجرای اين طرح 670 هزار زائر در بقاع اسكان داشتند، افزود: تعداد زائران نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است که بیشترین حضور زائر مربوط به روز 13 فروردین با جمعیت بالغ بر ۹۰ هزار نفر ثبت شده است.
 کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور اظهار کرد: بالاترین تعداد زائر در طول مدت اجرای طرح مربوط به بقعه قدمگاه رضوی با آماری بیش از 300 هزار نفر و پس از آن بقعه امامزادگان محمدمحروق(ع) و ابراهیم(ع) با بیش از 50 هزار نفر بوده است؛ تعداد ۳۵۰۰ نفر اسکان در زائرسرا‌های بقاع متبرکه و ۱۵۰۰۰ نفر اسکان موقت در قالب چادر در بقاع نیز داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد ویژه زائران به ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار اوقاف بوده است، ابراز کرد: از ۳۳ مبلغ روحانی برای انجام امور تبلیغی در خیمه‌های معرفت که شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره وقف، مشاوره خانواده، اعتقادی و تحصیلی استفاده شده است.
عزیزآبادی با اشاره به اینکه از تعداد ۳۳ روحانی، ۹ مبلغ اعزامی از استان قم، ۲۱مبلغ بومی و ۳ طلبه خواهر بوده‌اند، افزود: تعداد بازدیدکننده از خیمه‌های معرفت، ۱۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد ۹۰ هزار نفر از غرفه کودکان و نوجوان و ۱۰ هزار نفر از سایر غرفه‌ها بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: در برخی بقاع از جمله امامزادگان محمدمحروق(ع) و ابراهیم(ع) با همکاری هلال احمر ایستگاه سلامت و همچنین همکاری نیروی انتظامی، غرفه پلیس با ارائه مشاوره اجتماعی و هشدار‌های انتظامی برپاشده است.
کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری سال جاری، بیش از دو هزار نفر خادم افتخاری حضور و مشغول خدمت‌رسانی به زائران بوده‌اند.

captcha