اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوردوز افتتاح شد
کد خبر: 3702180
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوردوز افتتاح شد

گروه اجتماعی- اولین خانه بوم گردی نوردوز به عنوان اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس افتتاح و میزبان گردشگران شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اولین خانه بوم گردی نوردوز به عنوان اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس روز سه شنبه هفتم فروردین ماه افتتاح و میزبان گردشگران شد.

احمد حسن نژاد، مدیر مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس، با اشاره به برنامه های نوروزی در نوردوز، عنوان کرد: خانه بوم گردی نوردوز به عنوان اولین خانه بوم گردی منطقه آزاد ارس در نوروز 97 میزبان گردشگران نوروزی بوده و این خانه با ظرفیت 30 نفر به ارائه خدمات می پردازد.

وی تصریح کرد: با توجه به آب و هوای مناسب در محدوده نوردوز ارس، امسال شاهد رشد چشم گیر گردشگران ورودی به نوردوز بودیم و در موج اول سفرهای نوروزی بیش از 2000 نفر به صورت روزانه اسکان یافته اند.

حسن نژاد افزود: به دلیل وجود 2 امامزاده در این منطقه، زائران بسیاری نیز در نوروز از نوردوز بازدید می کنند و همین عامل سبب شده است که تعداد بازدیدکننده ها در روزهای اخیر نیز کاهش پیدا نکند.

وی در زمینه آمار بازدید از امامزاده های این منطقه، تاکید کرد: زیارت از امامزاده های منطقه به خصوص امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر از 28 اسفند 96 آغاز شده است و هر روز بالغ بر 1200 نفر زائر در این امامزاده اسکان داده می شوند.

مدیر مرکز نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: در برخی از روزها اسکان اضطراری و چادری نیز در این منطقه برپا شده است و گردشگران نباید نگرانی از بابت اسکان در نوردوز داشته باشند.

حسن نژاد با اشاره به ویژه برنامه های نوروزی این مرکز، گفت: آیین تکم گردانی در 5 روستا ، بازی های بومی محلی در روستاهای مختلف و اجرای زنده موسیقی عاشیقی در مجموعه تاریخی حمام کردشت، همه روزه در نوردوز برگزار می شود.

وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز برنامه های ویژه ای در این مرکز اجرا می شود که از آنجمله می توان به جشن بزرگ عیدانه در 8 فروردین، همایش بزرگ پیاده روی و نورافشانی به میمنت روز جمهوری اسلامی اشاره کرد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه در مرکز نوردوز تلاش می شود تا لحظات خوش و به یادماندنی برای گردشگران نوروزی ثبت شود، خاطرنشان کرد: کوه ها و دره های این منطقه در ایران بی نظیر بوده و پوشش گیاهی، تنوع جانوری و گیاهان دارویی نوردوز می تواند برای گردشگران با سلایق مختلف جذاب باشد.

انتهای پیام/

captcha