اصول دینی در برنامه‌های تربیتی معلمان برای دانش‌آموزان گنجانده شود
کد خبر: 3696947
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
رضوانی:

اصول دینی در برنامه‌های تربیتی معلمان برای دانش‌آموزان گنجانده شود

گروه اجتماعی - امام جمعه منوجان با بیان اینکه معلمان و متولیان تربیتی جامعه نباید به اصول جامعه بسنده کنند، گفت: اصول دینی باید در برنامه‌های تربیتی معلمان برای دانش‌آموزان گنجانده شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امین رضوانی، امام جمعه منوجان دیروز دوشنبه، 14 اسفند در برگزاری مراسم سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی گفت: رسالت همه معلمان به صورت عموم قبل از هر عملی تزکیه است یعنی اگر تعلیم را از تزکیه جدا کنیم اگر علم توحید هم باشد به انحراف کشیده می‌شود چه بسا امروز مشاهده می‌کنیم علومی که خارج از تزکیه انجام گرفته، دروغ محض است.
وی افزود: امروز صد در صد جامعه کسانی هستند که زمانی در اختیار مدیران و معلمان بوده‌اند لذا اگر در گوشه‌ای از جامعه مشاهده می‌کنیم مشکلی وجود دارد باید به خودمان نگاه کنیم که اصول زیبایی تربیتی که وظیفه ما بوده را به درستی انجام داده‌ایم یا خیر.
حجت‌الاسلام رضوانی با بیان اینکه معلمان و متولیان تربیتی جامعه نباید به اصول جامعه بسنده کنند، بیان کرد: اصول دینی باید در برنامه‌های تربیتی معلمان برای دانش‌آموزان گنجانده شود.
امام جمعه منوجان با اشاره به اصول بنیانی در امور تربیتی، تصریح کرد: یکی از اصول بنیانی در امور تربیتی محبت از طرف مربی به دانش‌آموز است و اینکه معلمان و مربیان باید محبت خود را به دانش‌آموز بفهمانند و عملا به آنها بروز دهند.
حجت‌الاسلام رضوانی اظهارکرد: مربیان سنگر نشینان ارزشمند جامعه امروز ما هستند و آنچه امروز می‌تواند ما را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادن ابزار زیبای اسلامی در امور تربیتی است.
امام جمعه منوجان تصریح کرد: آنچه امروز انسان نمی‌پذیرد بی‌محبتی و پرخاشگری است و اینکه اگر دانش‌آموزی معلم را و معلمی دانش‌آموز را قبول و باور نداشته باشد هرگز امور تربیتی به درستی صورت نمی‌گیرد چراکه انسان زمانی که کسی را قبول داشته باشد بهتر کردار و رفتار آن را می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام رضوانی تأکید کرد: امروز فرمول‌های اوامری و سخت گرفتن به دانش‌آموزان هرگز جوابگوی تربیت ما نیست بلکه لشکر ما را به لشکر دشمن وصل می‌کند و دشمنان نیز به دنبال چنین فرصت‌هایی هستند.
انتهای پیام

captcha