5000 مازندرانی در مرحله تثبیت محفوظات قرآنی
کد خبر: 3693302
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

5000 مازندرانی در مرحله تثبیت محفوظات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: یکهزار و 500 حافظ قرآن در مازندران وجود دارد و بیش از 5 هزار نفر مشغول تثبیت محفوظات قرآنی خود هستند.

به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری ظهر دیروز 30 بهمن ماه در نشست با خبرنگاران  با اشاره به برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) و چهلمین و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: ‌ چهلمین دوره مسابقات قرانی و تربیت حافظان قرآن در 10 اسفند  برگزار می شود و مازندران تنها نماینده راه یافته در کشور به عنوان حافظ کل قرآن در رده بزرگسال است.
وی با اشاره به وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده در مازندران، گفت:  وجود ۱۴ هزار موقوفه به همراه ۱۹۱ هزار رقبه نشان دهنده دینداری مردم ولایتمدار و علوی مازندران است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، تصریح کرد: در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) در ۲۵۰ امامزاده برنامه ویژه انجام می شود.
حیدری گفت: از برنامه های شاخص روز شهادت حضرت زهرا (س) حضور نماینده ولی فقیه در اوقاف کشور در شهرهای رامسر و تنکابن به همراه تشیع پیکر شهدای گمنام به سمت امامزاده یحیی در ساری است که با همکاری بنیاد شهید برگزار می‌شود.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های شاخص استان در این روز خبر داد و افزود: حضور کارشناسان دینی و مذهبی که دوره‌های تخصصی را طی کرده‌اند، مورد استقبال جوانان و مردم قرار می گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: انجام ویزیت رایگان، اعزام مبلغ  دینی، برپایی مراسم شام غریبان در ۱۳۰ بقعه، اطعام دهی در ۹۳ بقعه، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و دینی در ۶۳ بقعه، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در ۳۳ بقعه و قرائت خطبه فدکیه در ۱۱۵ بقعه از برنامه‌های دیگر روز شهادت حضرت فاطمه(س) است.
حیدری همچنین گفت: هزار و 500 حافظ قرآن در مازندران  وجود دارد و بیش از 5 هزار حافظ مشغول تثبیت حافظه‌های خود هستند. 

انتهای پیام

 

captcha