نام‌نویسی آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حفاظ تا 27 اسفند ادامه دارد
کد خبر: 3693035
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

نام‌نویسی آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حفاظ تا 27 اسفند ادامه دارد

گروه فعالیت های قرآنی - سرپرست اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌نویسی سیزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تا 27 اسفند ادامه دارد.

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری  با اعلام این خبر افزود: آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نام‌نویسی در سیزدهمین دوره این آزمون‌ها از 7 بهمن‌ماه آغاز شد و حافظان قرآن کریم می‌توانند تا 27 اسفند در این آزمون‌ها شرکت کرده و توانمندی‌های خود را ارزیابی کنند.
تقی پور بیان کرد: این آزمون‌هال هر سال در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء برگزار می‌شد که امسال برای نخستین‌بار در این آزمون‌ها رشته حفظ 3 جزء افزوده شده است که بر اساس فراخوان ثبت‌نام، این رشته مربوط به حفظ 3 جزء ابتدایی قرآن کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطاء خواهد شد.
سرپرست اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: به افرادی که در آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان پذیرفته شوند، درجات مختلفی اعطا می‌شود؛ به طوری که حافظ ممتاز قرآن، آشنا به تفسیر و علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان «استاد حفظ قرآن»، حافظ مسلط بر تلاوت ترتیل کل قرآن از حفظ و ترجمه آیات و مفردات قرآن به عنوان «حافظ ممتاز قرآن»، حافظ مسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ همراه با درک معنای آیات به عنوان «حافظ کل قرآن»، حافظ مسلط بر خواندن 20 جزء پیوسته قرآن از حفظ ، همراه با درک معنای آیات به عنوان «حافظ 20 جزء قرآن» و حافظ مسلط بر خواندن 10 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات به عنوان «حافظ 5 جزء قرآن» شناخته می‌شود.

 انتهای پیام

captcha