كمبود زیرساخت‌های پژوهشی در برنامه‌های قرآنی/ مشاركت 1300 نوجوان در طرح استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3693033
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
قره شیخ‌لو مطرح كرد:‌

كمبود زیرساخت‌های پژوهشی در برنامه‌های قرآنی/ مشاركت 1300 نوجوان در طرح استعدادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس سازمان دارالقرآن الكریم كشور اعتقاد دارد كه یكی از مشكلات در برنامه‌های قرآنی این است كه زیرساخت‌های پژوهشی كم داریم و اگر بخواهیم یك برنامه را اجرا كنیم، مبنای پژوهشی چندانی برای آن نداریم.

مهدی قره‌ شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الكریم كشور در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه این سازمان فعالیت‌های متنوعی در این سازمان اجرا می‌شود، گفت: فعالیت‌های ما شامل برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، نظارت بر چاپ و نشر و مشاركت‌های مردمی و فضای مجازی است یعنی تنوع موضوعات در كارمان زیاد است.

از گزارش دادن‌ها فاقد پشتوانه پرهیز می‌كنیم
وی با تأكید بر اینكه تلاش ما بر انجام كارها به‌صورت كیفی است، افزود: ما تأكید زیادی بر روی كیفیت داریم و از گزارش دادن‌هایی كه فاقد پشتوانه هستند، پرهیز می‌كنیم لذا شاید حجم برنامه‌های ما از لحاظ كمی خیلی مثل برخی از آمارها میلیونی نباشد اما تأكید داریم كه بحث كیفیت در آن‌ها رعایت شود.

برنامه‌های قرآنی بیشتر سلیقه‌ای انجام می‌شوند
قره شیخ‌لو به برخی از فعالیت‌های این سازمان اشاره كرد و گفت: یكی از مشكلات ما در برنامه‌های قرآنی این است كه زیرساخت‌های پژوهشی كم داریم و اگر بخواهیم یك برنامه را اجرا كنیم، مبنای پژوهشی چندانی برای آن نداریم كه با چه نیازسنجی برای چه جامعه‌ای و با چه محتوایی اجرا شود و بیشتر سلیقه‌ای كار می‌كنیم.

رونمایی از پژوهش میدانی وضعیت قرآنی مردم تهران
رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور ادامه داد: در این راستا ما نخستین پژوهش را در این قالب انجام دادیم و یك پایش در قالب سبك زندگی قرآنی در رابطه با میزبان انس مردم تهران با قرآن انجام دادیم كه چندی پیش هم از آن رونمایی شد و امیدواریم بتوانیم این كار را در سال آینده به صورت ملی انجام دهیم.
وی همچنین به اجرای طرح پرورش استعدادهای قرآنی اشاره كرد و افزود: یكی از كارهایی كه ما بر روی كیفیت آن‌ها بسیار تأكید داریم همین طرح است زیرا ما جوانان بسیار خوبی در كشورمان داریم كه اگر مقداری شرایط برای آنان فراهم شود، هر كدام از اینان می‌توانند تبدیل به یك سرمایه ملی شوند.

طرح استعدادهای قرآنی در سال آینده هم ادامه پیدا می‌كند
قره شیخ‌لو گفت: این طرح را از امسال آغاز كردیم و حدود یك هزار و 300 نوجوان از سن 10 تا 18 سالگی در كل كشور در این طرح شركت كردند و این طرح را ادامه خواهیم داد و اصرار داریم كه در سال آینده هم ادامه پیدا كند.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الكریم كشور اظهار كرد: در بحث مؤسسات قرآنی نیز كار سنگین ادغام اتحادیه‌ها را داشتیم كه در 31 استان كشور انجام شد و اكنون در حال رایزنی جهت فراهم كردن مقدمات تشكیل اتحادیه مدغم كشوری هستیم.

 ادغام اتحادیه‌ها، گام خوبی جهت ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های قرآنی است
وی، ادغام اتحادیه‌ها را گام خوبی جهت ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت:‌ یكی از مواردی كه در حوزه قرآنی ما را خیلی آزار می‌دهد همین موازی كاری‌ها و تعددهاست و این خود تجربه‌ای بود كه نشان می‌دهد می‌توان در بسیاری از چیزها وحدت رویه ایجاد كنیم.

خبرنگار: زهرا عسكری

انتهای پیام

captcha